۱ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۴:۴۷
کد خبر: 81131685
T T
۰ نفر
نظاميان پاكستان و چين در رزمايش مشترك با حوادث تروريستي مقابله مي كنند

اسلام آباد - ايرنا - نيروهاي نظامي پاكستان و چين در رزمايشي مشترك، همكاري و قابليتهاي دفاعي خود را در مقابله با حوادث طبيعي مانند سيل و زلزله و حملات تروريستي به نمايش مي گذارند.

به گزارش ايرنا، روابط عمومي ستاد فرماندهي ارتش پاكستان (ISPR) روز دوشنبه در اطلاعيه اي اعلام كرد: رزمايش مشترك ارتش پاكستان و چين با عنوان 'فرشته صلح 2014' با هدف ارتقاي همكاري ها ميان دو كشور در حوزه هاي دفاعي و نظامي در پاكستان آغاز شد.

رزمايش مشترك پاكستان و چين به مدت دو هفته در حومه شهر نظامي 'راولپندي' برگزار و هدف اين رزمايش هماهنگي در تبادل تجربيات و بخشهاي اطلاعاتي ميان نيروهاي نظامي دو كشور عنوان شد.

در اين اطلاعيه آمده است: در مراسم افتتاح اين رزمايش مشترك؛ پرچم هاي پاكستان و چين به اهتزاز درآمده و سرود ملي دو كشور نيز با حضور سرلشكر 'همايون عزيز' از پاكستان و سرهنگ ارشد 'ليو آجيو' از چين نواخته شد.

بيانيه ارتش پاكستان افزود: رزمايش فرشته صلح 2014 فرصتي جهت تبادل آخرين پيشرفتها در بخش فناوري دفاعي با چين، بهبود عمليات پزشكي و تحكيم روابط و همكاريهاي دوجانبه ميان ارتشهاي پاكستان و چين است.

ارتشهاي پاكستان و چين در گذشته نيز رزمايشهاي مختلف اعم از زميني، هوايي و دريايي با حضور نيروهاي چيني در شهر 'جهلم' پاكستان به منظور انجام رزمايش ضد تروريستي و رزمايش 'صلح 13' ميان دو كشور در نزديكي حوزه آبهاي كشور سومالي انجام داده اند.

آساق**1095**1577