۱ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۴:۴۵
کد خبر: 81131678
T T
۰ نفر
كمیته صیانت از حقوق شهروندی عملكرد سازمان ها را درباره حجاب بررسی می كند

تهران - ایرنا - معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده از بررسی وضعیت عملكرد دستگاه ها و سازمان ها در ارتباط با اجرای قانون عفاف و حجاب توسط كمیته صیانت از حقوق شهروندی خبر داد.

شهیندخت مولاوردی روز دوشنبه درباره عملكرد دستگاه ها و سازمان ها برای اجرای قانون عفاف و حجاب به خبرنگار معارف ایرنا گفت: كمیته صیانت از حقوق شهروندی كه در وزارت كشور ذیل شورای اجتماعی تشكیل شده، گزارش هایی را از دستگاه های مربوطه خواسته و اكنون در حال بررسی این گزارش هاست.

وی كه در حاشیه نخستین جشنواره اسوه های صبر و مقاومت سخن می گفت، افزود: اجرای قانون عفاف و حجاب نیازمند همگرایی، هم افزایی و هماهنگی میان 24 دستگاهی است كه وظیفه اجرای این قانون را به عهده گرفته و در این زمینه تقسیم كاری ملی شده است.

مولاوردی اضافه كرد: باید تمام این سازمان ها و دستگاه ها در كنار هم به وظایف خود عمل كنند تا آن نتیجه موردنظر به وجودآید و گرنه اگر دستگاه های مورد نظر بی تفاوت از كنار این موضوع بگذرند و وظایف خود را به درستی انجام ندهند، وظایف سایر دستگاه ها نیز به صورت مطلوب انجام نخواهد شد.

معاون رییس جمهوری همچنین گفت: گزارش هایی مربوط به عملكرد دستگاه های مرتبط با قانون حجاب و عفاف از سوی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری ارسال شده و عملكردی كه در دوره های قبلی صورت گرفته نشان دهنده آن است كه این معاونت رتبه بسیار خوبی را در این زمینه كسب كرده است.

وی بر آسیب شناسی در زمینه اجرای قانون گسترش راهكارهای اجرایی عفاف و حجاب تاكید كرد و گفت: در این زمینه علاوه بر بررسی و آسیب شناسی عملكرد دستگاه ها لازم است وضعیت موجود را ارزیابی و حلقه های مفقوده را شناسایی كنیم و ببینیم وضعیت مطلوب در این مساله كجا قرار دارد.

مولاوردی در پایان گفت: مشكلات ناشی از اجرای قانون عفاف و حجاب ممكن است در عملكردها و یا روش ها باشد ولی نكته مهم در این زمینه بررسی وضعیت عفاف و حجاب در كشور است و كمیسیون فرهنگی دولت نیز در حال بررسی این موضوع بوده و در دستور كار این كمیسیون است.

فراهنگ(4)**1003**1588
۰ نفر