۱ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۳:۰۶
کد خبر: 81131390
T T
۰ نفر

15 پزشك متخصص در شبكه بهداشت و درمان ملاير جذب شدند

۱ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۳:۰۶
کد خبر: 81131390
15 پزشك متخصص در شبكه بهداشت و درمان ملاير جذب شدند

ملاير-ايرنا- مدير شبكه بهداشت و درمان ملاير گفت: با پيگيري هاي انجام شده 15 پزشك متخصص در رشته هاي مختلف پزشكي جذب شبكه بهداشت و درمان اين شهرستان شدند.

به گزارش ايرنا 'رضا طهماسبي' روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: اين پزشكان در رشته هاي مختلف قلب و عروق، مغز و اعصاب، جراحي عمومي، جراحي زنان، كليه، گوش و حلق و بيني، داخلي، اطفال، راديولوژي و طب فيزيكي جذب شده اند.

وي اظهار داشت: در مجموع، 75 پزشك متخصص هم اكنون در حوزه بهداشت و درمان اين شهرستان مشغول به فعاليت هستند كه با اين اقدام، تردد و رفت و آمد بيماران به ساير شهرها كاهش پيدا كرده است.

وي افزايش كيفيت و كميت خدمات رساني به بيماران را از اهداف جذب پزشكان متخصص عنوان كرد و افزود: علاوه بر اين، پنج پزشك عمومي نيز براي مراكز بهداشتي و درماني روستايي اين شهرستان جذب شد.

طهماسبي راه اندازي دانشكده پرستاري ملاير پس از 16 سال تعطيلي را يكي از اقدامات مثبت بهداشت و درمان اين شهرستان و در راستاي تحقق انتظارات مردم عنوان كرد و بيان داشت: اين دانشكده از نيمه دوم سال گذشته فعاليت خود را به طور رسمي آغاز كرد.

وي ادامه داد: تاكنون پيگيري هاي لازم براي جذب دانشجو براي تكميل ظرفيت، تكميل كادر آموزشي دانشكده، چارت سازماني و بودجه دانشكده، ارتقاء دانشكده به دانشگاه علوم پزشكي با اضافه شدن رشته هاي هوشبري، اتاق عمل و فوريت هاي پزشكي انجام شده است.

طهماسبي حضور و مشاركت فعال خيرين، نيكوكاران و واقفين ملايري در حوزه بهداشت و درمان اين شهرستان را گامي مثبت براي ارتقاء سلامت برشمرد و گفت: با استفاده از ظرفيت خيرين، تاكنون اقدامات ارزنده اي در بيمارستان هاي ملاير انجام شده است.

وي تكميل و تجهيز بخش VIP بيمارستان مهر با 10 تخت، تجهيز بخش دياليز و ICU بيمارستان امام حسين(ع)، راه اندازي بخش موقوفه بيمارستان امام حسين(ع) و كمك هاي اوقاف و امور خيريه به بخش درمان اين شهرستان را از جمله اين اقدامات عنوان كرد.

مدير شبكه بهداشت و درمان ملاير همچنين خريد و راه اندازي يك دستگاه اكوكارديوگرافي با 300 ميليون ريال اعتبار، تجهيز ICU بيمارستان به دو دستگاه ونتيلاتور تنفسي پيشرفته، خريد تجهيزات مانيتورينگ پيشرفته علايم حياتي و خريد دستگاه ميكروسكوپ جراحي مغز و اعصاب را از ديگر اقدامات در سال گذشته برشمرد.

طهماسبي بيان داشت: به منظور ارايه خدمات بهتر به بيماران، دو اتاق عمل جراحي جديد مطابق با استاندارد نيز در بيمارستان ملاير تكميل و به بهره برداري رسيد و بخش زايمان جديد و پيگيري زايمان بدون درد نيز در شهرستان مهيا شد.

وي گفت: در بخش روستايي نيز خانه هاي بهداشت روستاهاي دهلق، بابارييس، امامزاده خاتون، قلعه علي مرادخواه و كندهلان ساخت و بازسازي و گازكشي و ايزوگام مراكز و خانه هاي بهداشت ساير روستها انجام شد.

وي اجراي طرح غربالگري ديابت در روستاها، خريد و نصب يك دستگاه DC شوك براي روستاي اسلام آباد و خريد تجهيزات محل زيست پزشك در روستاها را از ديگر اقدامات شبكه بهداشت و درمان در سال 92 عنوان كرد.

7528/576