۱ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۳:۰۶
کد خبر: 81131389
T T
۰ نفر

مطبوعات كودك و نوجوان نیازمند كمك های دولتی است

۱ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۳:۰۶
کد خبر: 81131389
مطبوعات كودك و نوجوان نیازمند كمك های دولتی است

ساری-ایرنا- مدیر تولید كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان كشور گفت: با توجه به بضاعت اندك مالی، مطبوعات و تولیدات كودك و نوجوان نیازمند كمك های دولتی و مردمی است.

به گزارش ایرنا ، ' مهدی باقری' روز دوشنبه در آیین آغاز به كار یازدهمین جشنواره ملی كودك و نوجوان و نخستین نمایشگاه ملی مطبوعات كودك و نوجوان در ساری افزود: نشریات ویژه كودك و نوجوان به دلیل نداشتن آگهی درآمدزایی ندارد و به همین دلیل دكه های روزنامه فروشی از فروش آنها استقبال نمی كنند.

وی خواستار افزایش تولیدات فرهنگی مربوط به كودكان و نوجوانان از جمله در حوزه رسانه ها شد و گفت : تعداد نشریات این رده سنی باید از 45 عنوان موجود به دستكم 200 عنوان افزایش یابد.

معاون كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان كشور تولید فراورده های رسانه ای برای این گروه سنی را نیازمند تخصص و ظرافت بالا دانست و تاكید كرد : هرچه سن مخاطب پایین تر باشد باید از تخصص و مهارت بیشتری استفاده شود.

باقری هدف یازدهمین جشنواره و نخستین نمایشگاه مطبوعات كودك و نوجوان را پاسخ به نیاز علاقه مندان و كشف استعداد های نهفته عنوان كرد و گفت : ظرفیت بالای فرهنگی در مازندران سبب می شود تا برگزاری جشنواره در این استان از كیفیت بالاتری نسبت به دوره های پیشین برخوردار شود.

او با اشاره به اینكه جشنواره مطبوعات كودك و نوجوان باید در جهت بالندگی و رشد فكری فرزندان این آب و خاك برگزار شود ، خواستار تعامل بیشتر دستگاه های فرهنگی با كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان شد.

مدیر تولید كانون پرورش فكری كودكان ایجاد عادت به مطالعه در كودكان را وظیفه خانواده دانست و گفت : خانواده ها می توانند با مراجعه به این نمایشگاه و اشتراك نشریات ، این امكان را برای فرزندانشان فراهم كنند.

مدیركل كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان مازندران هم گفت : در نخستین نمایشگاه ملی مطبوعات كودك و نوجوان 26 نشریه شركت دارند كه 95 درصد آنها مربوط به همین رده سنی هستند.

' قاسم عزیز زاده گرجی ' همچنین آغاز فعالیت یازدهمین جشنواره مطبوعات و نخستین جشنواره خبرگزاری ها و رسانه های مجازی كودك و نوجوان در ساری اشاره كرد و افزود : برای این جشنواره نیز بیش از 15هزار اثر ارسال كه 562 عنوان برای شركت در بخش مسابقه برگزیده شدند.

وی ادامه داد : 14 اثر از میان آثار راه یافته به بخش مسابقه توسط هیات داوران به عنوان آثار برتر برگزیده شدند كه جوایزی به آنها اهدا خواهد شد.

دبیر جشنواره ملی مطبوعات كودك نوجوان مازندران گفت : مجموع آثار برتر معرفی شده از سوی هیات داوران سه اثر نامزد بخش داستان كودك و خردسال، دو اثر در بخش داستان نوجوان، چهار اثر در بخش داستان طنز ، سه اثر مربوط به بخش عكس كودك و دو اثر در بخش عكس نوجوان است.

وی ترغیب خانواده ها و فرزندان آنان به مطالعه و آشنایی با نشریات تخصصی حوزه كودك و نوجوان و تبلیغ آن ها برای گروه هدف در فضایی غیر از تهران را از اهداف برپایی جشنواره و نمایشگاه كودك و نوجوان در مازندران اعلام كرد.

عزیززاده گرجی از مدیران اجرایی و عموم شهروندان خواست برای اشتراك سالانه و برخورداری از تخفیف ویژه از نمایشگاه كودك و نوجوان ساری بازدید كنند.

یازدهمین جشنواره ملی مطبوعات و نخستین جشنواره خبرگزاری ها و رسانه های مجازی كودك و نوجوان صبح امروز دوشنبه در ساری آغاز به كار كرد و تا پنجشنبه ادامه دارد.ك/2

1888/1654/506
۰ نفر