۱ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۲:۵۵
کد خبر: 81131349
T T
۰ نفر
همايش تكريم و تجليل از شخصيت مرحوم آيت الله كمالوند در خرم آباد برگزار مي شود

خرم آباد - ايرنا - مديركل تبليغات اسلامي لرستان از برگزاري همايش تكريم و تجليل از شخصيت مرحوم آيت الله روح الله كمالوند همزمان با پنجاهمين سالگرد رحلت اين عالم بزرگ در خرم آباد خبر داد.

به گزارش ايرنا، حجت الاسلام 'سعيد مهدوي امين' روز دوشنبه در جمع خبرنگاران گفت: اين همايش 26 ارديبهشت‌ماه امسال با حضور جمعي از شخصيت هاي فرهنگي، مذهبي و سياسي كشوري برگزار مي شود.

وي اظهار داشت: به همين منظور سه كميته علمي، تبليغات و پشتيباني با مسئوليت دانشگاه، تبليغات اسلامي و استانداري براي برگزاري اين همايش تشكيل شده است.

مرحوم آيت‌الله كمالوند در سال 1319 قمري در خانواده‌اي كشاورز درخرم‌آباد به دنيا آمد و در محضر اساتيدي چون آيت الله حسين بروجردي، عبدلاكريم حائري يزدي و امام خميني (ره) كسب فيض نمود.

در سال 1329 و با درخواست مردم و موافقت آيت‌الله بروجردي، كمالوند به همراه گروهي از روحانيون و طلبه‌هاي جوان، راهي زادگاه خود شد و به تاسيس و رونق حوزه علميه اين شهر همت گماشت كه امروزه با نام حوزه علميه كماليه شناخته مي‌شود.

با اعلام طرح اصلاحات اجتماعي و اقتصادي 'انقلاب سفيد'، روحانيون به مخالفت با اين طرح پرداختند و آيت‌الله كمالوند نيز به‌دليل داشتن ارتباط با افرادي در دستگاه حاكمه، نقش واسطه را در تبادل نظرات روحانيون و شاه داشت، وي به نمايندگي از طرف روحانيون قم، پيام مخالفت روحانيت با طرح انقلاب سفيد را به محمدرضا رساند.

مرحوم كمالوند در سال 1343 دچارسكته قلبي شد كه براي درمان روانه تهران شد، پيكر مطهر وي در مسجد بالاسرقم در مجاورت آرامگاه آيت‌الله بروجردي به خاك سپرده شده است.

7269/1625