۳۱ فروردین ۱۳۹۳، ۱۵:۱۰
کد خبر: 81130213
T T
۰ نفر
معاون وزیر راه: اعتبار راه روستایی به صورت استانی پرداخت می شود

بجنورد - ایرنا - معاون وزارت راه و شهرسازی در امور راه روستایی گفت: بودجه راه روستایی در قانون بودجه سال 93 بطور كامل استانی شده است.

'سیدحسین میرشفیع' روز یكشنبه در دیدار با استاندار خراسان شمالی در بجنورد افزود: براساس قانون بودجه، امسال تمام اعتبارات بخش راه روستایی در اختیار استانها قرار می گیرد.

به گزارش استانداری خراسان شمالی وی گفت: بر این اساس امسال اعتباری تحت عنوان ملی برای راههای روستایی در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار ندارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: سهم استانها نیز در بودجه مشخص شده و متناسب با سهم استانی اعتبارات در اختیار استانها برای هزینه كرد قرار می گیرد.

میرشفیع در ادامه اظهارداشت: اعتباراتی از وزارت نفت در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار گرفته تا بتوان قیر مورد نیاز راههای روستایی را تامین كرد لذا هر استانی بتواند بیشتر كار كند از قیر بیشتری نیز برخوردار می شود.

وی همچنین گفت: استان خراسان شمالی از لحاظ میانگین برخورداری از راه روستایی در كشور رتبه آخر را دارد لذا برای رسیدن به میانگین كشوری نیازمند مساعدت بیشتر است.

او از پرداخت 60 میلیارد ریال از مطالبات پیمانكاران راه روستایی در خراسان شمالی خبر نیز و ادامه داد: به زودی علاوه بر این 20 میلیارد ریال اعتبار دیگر برای پرداخت مطالبات پیمانكاران راه روستایی در اختیار این استان قرار می گیرد.

مدیركل اداره راه و شهرسازی خراسان شمالی نیز گفت: اكنون عملیات ساخت 423 كیلومتر راه روستایی در این استان در دست ساخت قرار دارد.

'علی اصغر بدیعی مقدم' پیش بینی كرد با تامین اعتبار بیش از 200 كیلومتر از این مسیرهای روستایی امسال زیر پوشش آسفالت قرار گیرد.

وی اضافه كرد: میانگین برخورداری از راه آسفالته روستایی در كشور 62 درصد است كه استان خراسان شمالی در این بخش 12 درصد از كشور عقبتر است.

استاندار خراسان شمالی نیز در این نشست گفت: تامین آب و راه روستایی از اولویتهای برنامه ای مدیریت ارشد استان در سال جاری است.

'سیدعلی اكبر پرویزی' افزود: به دلیل پایین بودن شاخص برخورداری از آب و راه روستایی در خراسان شمالی تمركز توزیع بودجه استان روی این دو بخش خواهد بود.

وی گفت: همچنین كل اعتبار ماده 180 بودجه سال جاری نیز برای بخش آب و راه روستایی در استان خراسان شمالی هزینه می شود.

استاندار خراسان شمالی همچنین خواهان بهره گیری از توانمندی بنیاد مسكن انقلاب اسلامی در خصوص راهسازی در مناطق روستایی شد.ك/1

2712/626
۰ نفر