۳۱ فروردین ۱۳۹۳، ۱۲:۳۰
کد خبر: 81129814
T T
۰ نفر
تجليل از بانوان مجتمع آموزشي حضرت وليعصر (عج) باكو

باكو - ايرنا - در آييني كه به مناسبت گراميداشت سالروز ولادت با سعادت 'دخت نبي گرامي اسلام' (ص) حضرت 'فاطمه' (س) در مجتمع آموزشي حضرت 'وليعصر' (عج) باكو برگزار شد، از بانوان معلم اين مجتمع تجليل شد.

به گزارش ايرنا ، اين مراسم با حضور 'محسن پاك آيين' سفير جمهوري اسلامي ايران در جمهوري آذربايجان، اوليا، مربيان و همسران ديپلمات ها و نمايندگان نهادهاي ايراني برگزار شد.

سفير ايران در باكو، در اين مراسم با گراميداشت ميلاد با سعادت دخت نبي مكرم اسلام (ص) حضرت فاطمه زهرا (س) و تبريك سالروز تولد بنيانگذار كبير انقلاب اسلامي، حضرت امام خميني (ره) ، از روز زن و روز قدس به عنوان دو يادگار مهم حضرت امام راحل ياد كرد كه در جامعه مسلمين نهادينه شده و جايگاه ويژه اي را كسب كرده اند.

وي با اشاره به اهميت روز زن گفت كه اين روز و روز مادر فرصتي است كه در آن هم از ام الائمه حضرت زهرا (س) و فضيلت هاي اين بانوي بزرگ اسلام ياد مي شود و هم اينكه در اين روز به توجهي كه اسلام به نهاد خانواده دارد و نقشي كه زنان در تحكيم بنيان هاي اجتماعي و فرهنگي بر عهده دارند، پرداخته مي شود.

سفير ايران همچنين به نوع نگاهي كه غربي ها به زنان دارند، اشاره كرد و افزود: غربي ها از زنان به عنوان ابزاري براي رسيدن به اهداف خود استفاده مي كنند و در كشورهايي هم كه با منافع آنها مخالفت كنند ، با سلاح تهاجم فرهنگي نخست كانون خانواده ها را هدف قرار مي دهند.

وي در عين حال با اشاره به چالشي كه در جهان براي جايگزيني ارزشهاي ديني بجاي ارزش هاي غربي ايجاد شده است، ابراز اميدواري كرد كه زنان در جهان به جايگاه واقعي خويش منطبق با شعائر ديني، نايل شوند.

در پايان اين مراسم هدايايي به بانوان كادر آموزشي اين مجتمع و تعدادي از بانوان فعال در نهادهاي ايراني اهدا شد.

خاورم*1206**1651