۲۲ آبان ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 8112640
T T
۰ نفر
وزیران دارایی ژاپن ، کره جنوبی و چین با یکدیگر دیدار می کنند ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/08/22 اقتصاد.ژاپن .چین .کره جنوبی توکیو- دبیر و سخنگوی ارشد دولت ژاپن روز چهارشنبه اعلام کرد: وزیران دارایی ژاپن ، کره جنوبی و چین قرار است روز جمعه هفته جاری ، پیش از آغاز نشست سران گروه 20 در واشنگتن، با یکدیگر دیدار و گفت و گو کنند.
نشست سران گروه 20 قرار است روز 15 نوامبر (25 آبان ) با حضور کشورهای عضو برای بررسی آخرین اوضاع مربوط به بحرانهای اخیر در بازارهای مالی جهان ، در واشنگتن برگزار شود.
ژاپن مصمم است تا در جریان برگزاری این نشست ، پیشنهاد خود را برای ایجاد سیستمی با حضور مشترک مقامات پولی جهان و موسسات مالی بین المللی خارجی را مطرح کند.
آرژانتین ، برزیل، استرالیا، انگلیس، کانادا، چین ، فرانسه ، آلمان ، هند ، اندونزی، ایتالیا، ژاپن، کره جنوبی، مکزیک، روسیه، عربستان سعودی، آفریقای جنوبی، ترکیه، آمریکا و اتحادیه اروپا ، 20 عضو کشورهای عضو گروه 20 هستند.
به گزارش خبرگزاری کیودو، تاکه ئو کاوامورا امروز در گفت و گو با خبرنگاران افزود: محور اصلی مورد مذاکره وزیران سه کشور ، بررسی چگونگی همکاریهای مشترک برای یافتن راهکارهایی برای مقابله با بحرانهای اخیر در بازارهای مالی جهان است.
به گزارش ایرنا به نقل از کیودو، انتظار می رود ، شوئیچی ناکاگاوا وزیر دارایی ژاپن و کانگ مان سو و شیئه شورن همتایان کره جنوبی و چینی وی در این دیدار در مورد تقویت طرح تبادلات ارزی با هدف کمک به کشورهای شرکت کننده برای مقابله با کاهش ارزهای آنها گفت و گو و تبادل نظر می کنند.
کره جنوبی به دنبال بحرانهای اخیر در بازارهای مالی جهان و در راستای مقابله با کاهش ارزهای خارجی در حال حاضر بدنبال ایجاد یک ارز مشترک با کشورهای همسایه خود است.
این گزارش می افزاید: میزان ذخایر ارزی کره جنوبی اخیرا بدنبال کاهش برابری دلار آمریکا در برابر دیگر ارزهای خارجی ، بشدت کاهش یافت بطوری که تا پایان ماه گذشته میلادی (اکتبر) میزان ذخایر ارزی این کشور به 30/212 میلیارد دلار رسید که در مقایسه با ماه قبل از آن 40/27 میلیارد دلار کاهش داشت.
آساق 1513**1789**280** شماره 115 ساعت 12:31 تمام
۰ نفر