۱۸ آبان ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 8111743
T T
۰ نفر
نگاهی به محورهای خبری و تحلیلی مطبوعات روز شنبه آلمان ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/08/18 ارتباطات.رسانه ها .عنوان ها برلین- اختلافات درونی حزب سوسیال دمکرات آلمان در ایالت هسن و انتخاب باراک اوباما به عنوان رییس جمهوری آمریکا مهمترین مطالب خبری و گزارشهای تحلیلی روز شنبه مطبوعات آلمان را تشکیل می دهند.
روزنامه بیلد در مطلبی با عنوان حدس وگمانه زنی ها درباره آینده رهبری حزب سوسیال دمکرات ها در ایالت هسن نوشت: اختلاف بین رهبران این حزب در این ایالت به حد بسیار بالایی رسیده و احتمال ایجاد تغییرات در آن وجود دارد.
این روزنامه آلمانی می افزاید: با توجه به بحث برگزاری انتخابات زود هنگام در این ایالت، چنانچه اندریا اپیسیلانتی مجددا به عنوان رییس حزب در انتخابات شرکت کند، حزب سوسیال دمکرات 10 درصد آرا خود را از دست خواهد داد.
حزب سوسیال دمکرات در انتخابات ماه گذشته ایالت هسن نتوانست اکثریت مطلق و نسبی را بدست بیاورد و مجبور به ائتلاف با حزب سبزها با حمایت جپ ها برای تشکیل دولت شد که برخی از طرفداران داخلی آن، ائتلاف با حزب جپها را مغایر با سیاست ها و شعارهای حزب دانسته و حاضر به دادن رای مثبت به نخست وزیر پیشنهادی نشدند.
نشریه فوکوس نیز با درج مطلبی در این باره و مخالفت تعدادی از نماینده های این حزب با دادن رای مثبت به تشکیل دولت ائتلافی نوشت: این نمایندگان با دفاع از اقدام خود گفته اند که حزب نباید خلاف سیاست ها و شعارهای خود عمل کند.
آنان که تهدید به اخراج از حزب نیز شده اند، افزودند: رهبران حزب از چند ماه قبل می دانستند که مخالف ائتلاف با این احزاب هستیم و حاضر به دادن رای مثبت برای تشکیل دولت با آنها نیستیم.
روزنامه ولت نیز در مطلبی به توافق اروپایی ها در بروکسل برای تشکیل مقررات جدیدی برای نظام مالی بین المللی اشاره کرده و نوشته است: روسای دولتهای اروپایی که یکی از دلایل بحران اخیر مالی در جهان را ناشی از شفاف نبودن بازارهای مالی توصیف کرده و برشفاف سازی این بازارها اصرار داشتند ، سرانجام موفق به تدوین نظام مالی جدید برای این بازارها شدند.
آمریکا که با اصلاح این بازارها به دلیل آنچه که احتمال افزایش دخالت دولت ها در امور بانکی عنوان کرده مخالفت کرده بود، هنوز نظر خود را در این باره اعلام نکرده است.
روزنامه فرانکفورتر روند شاو نیز در مطلبی به موضوع انتقال زباله های هسته ای برخی کشورهای اروپایی به آلمان پرداخته و نوشته است: بار دیگر حمل و نقل زباله های اتمی به آلمان موجب اعتراض ها شد .
این روزنامه افزود: دیروز تجمع مخالفین استفاده از انرژی هسته ای در منطقه وندلاند با هجوم پلیس برهم زده شد ولی آنان قصد دارند امروز نیز تظاهراتی در این منطقه برگزار کنند.
این زباله ها از شهرلاهاگ فرانسه برای دفن در ایالت جنوبی آلمان در حال انتقال بود.
برنامه های اوباما برای بازسازی اقتصادی و تقویت اقتصاد آمریکا از عنوان های مهم روزنامه زودویچه سایتونگ است که در تحلیلی به آن پرداخته است.
به نوشته این روزنامه اوباما قصد دارد صنایع آمریکا را مورد حمایت قرار دهد و با کاهش مالیات های طبقه متوسط و پایین زمینه ایجاد اشتغال برای بیکاران نیز اقدام کند.
این روزنامه افزوده است: برنامه های اقتصادی اوباما برای اجرایی شدن باید چالشهای بزرگی را در داخل پشت سربگذارند.
اروپام 1516**1275**250**2051** شماره 107 ساعت 13:04 تمام
۰ نفر