۱۸ فروردین ۱۳۹۳، ۲۳:۱۲
کد خبر: 81112262
T T
۰ نفر
وزيران خارجه روسيه و آمريكا در مورد راههاي حل بحران اوكراين گفت وگو كردند

مسكو- ايرنا- سرگئي لاوروف و جان كري وزيران امور خارجه روسيه و آمريكا در گفت وگويي تلفني در مورد راههاي حل و فصل بحران اوكراين گفت وگو و تبادل نظر كردند.

به گزارش ايرنا به نقل از وزارت امور خارجه روسيه، لاوروف و كري روز دوشنبه در اين مكالمه تلفني درخصوص امكان حمايت خارجي از اوكراين براي حل بحران سياسي داخلي در اين كشور به مذاكره و تبادل نظر پرداختند.

وزير خارجه روسيه بر ضرورت اصلاحات شفاف و اساسي در ساختار حكومتي اوكراين با شركت تمام نيروهاي سياسي و مناطق اين كشور به ويژه در شرايط فعلي اعتراضات عمومي در مناطق جنوب شرقي اوكراين تاكيد كرد.

لاوروف همچنين به اهميت برقراري گفت وگوهاي ملي در مورد ساختار حكومتي فدرال اوكراين و تثبيت موقعيت نظامي بيطرف اين كشور اشاره كرد.

وزيران خارجه روسيه و آمريكا موافقت كردند به تلاش هاي مشترك خود براي يافتن راه مناسب كمك بين المللي به پيشبرد روند مذاكرات ملي در اوكراين ادامه دهند تا مردم اين كشور بتوانند سرنوشت خود را تعيين كنند.

روابط روسيه و آمريكا پس از حوادث اوكراين به ويژه الحاق منطقه كريمه به خاك روسيه پرتنش شده است و واشنگتن چند بسته تحريم هاي يكجانبه عليه مسكو وضع كرده است.

اروپام/2242**۵۱۸ ** 1552