۱۷ فروردین ۱۳۹۳، ۲۱:۳۷
کد خبر: 81110652
T T
۰ نفر
نمايشگاه حيات وحش در ايستگاه مسير سبز - ساحل پاك در كردكوي برگزار شد

كردكوي - ايرنا - در ايستگاه طرح مسير سبز - ساحل پاك در كردكوي، برگزاري نمايشگاه حيات وحش و پخش فيلم براي مسافران نوروزي، رنگ و بوي ديگري به فعاليت هاي اداره حفاظت محيط زيست كردكوي داد.

بر اساس اعلام روز يكشنبه روابط عمومي اداره كل حفاظت محيط زيست گلستان، فعاليت طرح مسير سبز - ساحل پاك اداره محيط زيست شهرستان كردكوي، با مشاركت و همكاري مؤسسه زيست محيطي 'جهان نما' و 'كانون سبز تميشه كردكوي'، با برنامه اي متنوع و متفاوت برگزار شد.

در اين ايستگاه، با نمايش پرندگان و حيوانات تاكسيدرمي شده كه از شكارچيان غيرمجاز كشف شده بود، فعاليت هاي اداره حفاظت محيط زيست كردكوي به نمايش درآمد.

در ادامه فيلم هاي زيست محيطي و حيات وحش استان گلستان در محوطه ايستگاه براي عموم به نمايش گذاشته شد كه با استقبال مردم شهرستان و مسافران نوروزي رو به رو شد.

طرح مسير سبز - ساحل پاك از اواخر اسفند امسال و در آستانه نوروز در محورهاي هفت گانه منتهي به استان هاي شمال كشور و سواحل درياي خزر اجرا شد.

اجراي طرح مسير سبز - ساحل پاك به ويژه در تعطيلات نوروزي فرصت مناسبي بود تا فرهنگ حفاظت از محيط زيست و منابع طبيعي از طريق مديريت زباله و پسماند، كاهش ميزان تلفات وحوش در جاده ها و آموزش سفر مسئولانه اكوتوريسم را به صورت كاربردي ترويج داده و زمينه گسترش آن در سراسر كشور را فراهم نمايد.

هم چنين اولين نشست توانمندسازي تشكل هاي مردمي، با حضور گروه ها و انجمن هاي زيست محيطي بومي شهرستان هاي تركمن و گميشان در بندرتركمن برگزار شد.

برگزاري اين نشست با توجه به جايگاه ويژه گروه هاي حامي محيط زيست و با هدف توانمندسازي گروه هاي دوستدار محيط زيست در شهرستان تركمن و مهيا كردن بستر مناسب براي فعاليت هاي زيست محيطي سازمان يافته، صورت گرفت.

در اين جلسه كه اعضاي مركزي هيات تيراندازي شهرستان تركمن و اعضاي انجمن دوستداران محيط زيست تركمن حضور داشتند، راه هاي تقويت مناسبات و روابط في مابين با سمن هاي بومي منطقه مورد ارزيابي و بررسي قرار گرفت.

602