۱۷ فروردین ۱۳۹۳، ۱۶:۳۹
کد خبر: 81110328
T T
۰ نفر
اختصاص چهار هزار و 800 ميليارد تومان براي گسترش پوشش بيمه اي

تهران - ايرنا - نايب ‌رييس هيات‌ مديره سازمان تامين ‌اجتماعي از اختصاص چهار هزار و 800 ميليارد تومان براي گسترش پوشش بيمه ‌اي و ارايه خدمات به افراد فاقد بيمه خبر داد و گفت: اين مبلغ از محل منابع مربوط به هدفمندسازي يارانه‌ ها تامين مي ‌شود.

به گزارش روز يكشنبه ايرنا از سازمان تامين ‌اجتماعي، «علي حيدري» در برنامه «حرف حساب» شبكه اول سيماي جمهوري‌ اسلامي ايران، همچنين اختصاص 10 هزار ميليارد تومان براي حمايت از توليد و بهينه ‌سازي مصرف انرژي را از ديگر موارد برنامه هدفمندسازي يارانه ‌ها عنوان كرد.

وي گفت: در دوره اول هدفمندسازي يارانه ‌ها، بر طبق احكام قانوني، كمك به حوزه رفاه و تامين ‌اجتماعي مورد توجه بود، اما با توجه به اينكه از سوي متوليان وقت پرداخت نقدي و يكسان به همه افراد در دستور كار قرار گرفت منابعي براي حوزه خدمات اجتماعي باقي نماند.

حيدري، ارائه سبد كالا به افراد نيازمند به منابع غذايي را از ديگر برنامه ‌هاي مرحله دوم هدفمندسازي يارانه ‌ها عنوان كرد و ادامه داد: مرحله قبلي ارايه سبد كالا به دليل اينكه از حوزه خدمات اجتماعي راهبري نشد، داراي ايراداتي بود كه براي رفع اين ايرادات و كاستي ‌ها اقدامات لازم در دستور كار قرار گرفته است.

وي رويكرد پرداخت يارانه به صورت يكسان و فارغ از نياز افراد را نيازمند بازنگري ارزيابي كرد و افزود: با بررسي اطلاعات مربوطه كه از 43 بانك اطلاعات ملي كشور اخذ مي ‌شود، يارانه ‌ها مبتني بر نياز افراد و در قالب يارانه ‌هاي نقدي، غيرنقدي و بيمه ‌اي ارايه مي ‌شود.

نايب ‌رييس هيات‌ مديره سازمان تامين ‌اجتماعي از تعيين سقف درآمد مشمولان دريافت يارانه از سوي دولت خبر داد و گفت: افراد داراي درآمد كمتر از مبلغ اعلام شده در زمان مقرر و براساس آخرين رقم شماره ملي خود به سايت مربوطه مراجعه كرده و تقاضاي استفاده از يارانه را ارايه مي ‌دهند.

حيدري با اشاره به مصوبه مجلس شوراي اسلامي مبني بر پرداخت جريمه سه برابري براي كساني كه با ارايه اطلاعات نادرست اقدام به ثبت تقاضا و دريافت يارانه كنند، گفت: افرادي كه متقاضي دريافت يارانه باشند در زمان ثبت‌ نام بايد مجوز بررسي درآمدها و دارايي‌ هاي خود را به دولت بدهند.

اجتمام ** 7268 ** 1071