۱۷ فروردین ۱۳۹۳، ۱۵:۴۴
کد خبر: 81110246
T T
۰ نفر
آمريكا ناوشكن مجهز به سيستم رزمي راداري به شرق آسيا مي فرستد

تهران -ايرنا- 'چاك هيگل' وزير دفاع آمريكا كه در توكيو بسر مي برد در چارچوب تقويت نيروهاي آن كشور در شرق آسيا به 'ايتسونوري اونودرا' همتاي ژاپني خود وعده داد كه دو ناوشكن در اختيار ژاپن قرار دهد.

خبرگزاري كيودو يكشنبه از توكيو گزارش داد كه اين ناوشكن ها به سيستم دفاعي 'ايجيس' مجهز است كه يك سيستم رزمي راداري است كه با استفاده از موشك و رادار به نابودي اهداف دشمن مي پردازد.

اعزام اين دو ناوشكن مجهز به اين سيستم تعداد شناورهاي اين گونه در آبهاي ژاپن را به هفت فروند مي رساند كه به منظور مقابله با آنچه كه تحركات كره شمالي خوانده شده است به كارگرفته خواهد شد.

وزيران دفاع دو كشور براي مقابله با اقدامات چيني ها در'تغيير وضعيت موجود در درياي شرق چين' به توافق رسيدند و 'هيگل' اعلام كرد كه واشنگتن پيمان امنيتي آمريكا - ژاپن را براي دفاع از ژاپن 'جدي' به حساب مي آورد.

وزير دفاع ژاپن گفت:من با آقاي هيگل توافق كردم كه با تلاش يك جانبه چين در تغيير زورمندانه وضعيت موجود مقابله كنيم و توازن مجدد آمريكا براي آسيا به منظور حفظ صلح و ثبات در منطقه كاملا اهميت دارد.

آمريكا موضع خاصي در ارتباط با حاكميت جزاير غير مسكوني مورد اختلاف بين ژاپن و چين ندارد اما اعلام كرده است كه اداره جزاير را كه ژاپني ها آنها را 'سنكاكو' مي نامند توسط آن كشور به رسميت مي شناسد و آنرا بخشي از پيمان امنيتي دو كشور مي داند.

لازم به يادآوري است كه 'شينزو آبه ' نخست وزير ژاپن كه بيش از يك سال پيش قدرت را در دست گرفت تلاش مي كند كه توانايي هاي نيروهاي دفاعي ژاپن براي حفظ خاك آن كشور را افزايش دهد.

'هيگل' در چارچوب فروش جنگ افزارهاي آمريكا و تقويت حضور خود در شرق اسيا از خط مشي هاي دفاعي و امنيتي ژاپن از جمله حق جمعي دفاع از خود حمايت مي كند.

تقويت همكاري در زمينه تجهيزات و فناوري دفاعي از اين موارد است.

مترجمام**1533**1856
۰ نفر