۱۷ فروردین ۱۳۹۳، ۱۴:۱۵
کد خبر: 81110063
T T
۰ نفر

به بهانه درگذشت پير اهل قلم كرمانشاه

۱۷ فروردین ۱۳۹۳، ۱۴:۱۵
کد خبر: 81110063
به بهانه درگذشت پير اهل قلم كرمانشاه

كرمانشاه - ايرنا - بامداد دهم فروردين ماه 93 'محمدباقر احمدي' يكي از پيشكسوتان رسانه دارفاني را وداع گفت و روزي تلخ و فراموش نشدني را براي اهالي مطبوعات و خبرگزاري هاي استان كرمانشاه در حافظه تاريخ ثبت كرد.

به گزارش خبرنگار ايرنا، مرحوم احمدي يكي از پيشكسوتان خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا) بود كه در 78 سالگي به علت سرطان كبد چشم از جهان فروبست.

افرادي كه از نزديك با مرحوم احمدي آشنايي داشته اند، وي را از پيشكسوتان فعال و خستگي ناپذير عرصه خبر و اطلاع رساني مي دانند و معتقدند كه تلاش و انگيزه كاري اين پير اهل قلم بايد الگوي كاري تمامي فعالان اين عرصه قرار گيرد.

مشاور مديرعامل سازمان خبرگزاري جمهوري اسلامي با بيان اينكه مرحوم احمدي از نيروهاي فعال و ايثارگر خبرگزاري و مطبوعات كرمانشاه بود، گفت: اين پيشكسوت خستگي ناپذير توانست در دوران هاي مختلف، شاهكارهاي متعددي از خود به يادگار بگذارد.

'عليرضا خزايي' روز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: وي در سال 57 و در زمان پيروزي انقلاب اسلامي در خبرگزاري ايرناي كرمانشاه فعاليت داشت و رويدادهاي مهم انقلاب را به اطلاع مردم مي رساند.

رييس اسبق ايرناي مركز كرمانشاه ادامه داد: مرحوم احمدي در دوران جنگ تحميلي نيز يكي از پرتلاش ترين خبرنگاران اخبار دفاع مقدس بود و در اكثر عمليات هاي نظامي غرب و شمال غرب كشور بعنوان خبرنگار حضور داشت و به سرعت اخبار جنگ را به تهران مخابره مي كرد.

خزايي، با اشاره به روحيه خستگي ناپذير مرحوم احمدي در اطلاع رساني اخبار و وقايع، اظهار داشت: وي حتي بعد از اينكه در خبرگزاري ايرنا بازنشسته شد از عرصه خبر جدا نشد و فعاليت خود را در مطبوعات ادامه داد.

وي از مرحوم احمدي به عنوان شخصيتي مومن، فرهيخته و مجرب در كار ياد كرد و گفت: ذوق، پشتكار و استعداد خبرنگاري قابل تحسين اين پيشكسوت كرمانشاهي بايد براي تمامي خبرنگاران الگو باشد.

يك كارشناس رسانه نيز گفت: مرحوم احمدي اهل قلم، بي ادعا، صادق و متدين بود كه عمر خويش را صرف خدمت و اطلاع رساني به مردم كرد.

'رسول شكري نيا' روز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: وي در طول زندگي خويش، لحظه اي از قلم زدن و اطلاع رساني غافل نبود و بيشتر اخبارش مورد استفاده رسانه هاي مختلف قرار مي گرفت.

وي با بيان اينكه بنده بيش از چند دهه با ايشان آشنايي داشتم و در سفرهاي مختلف همسفر ايشان بودم، گفت: از مهم ترين ويژگي هاي اخلاقي اين نيروي متعهد، داشتن ارتباطي قلبي با خداوند متعال و حال و هواي معنوي خاص بود.

شكري نيا ادامه داد: از ديگر خصوصيات بارز ايشان اين بود كه حرف دلش را بيان مي كرد و هيچگاه اهل تملق و چاپلوسي و يا سوء استفاده از موقعيت نبود و حتي براي يك بار هم درخواستي از مسوولان استان نكرد.

وي گفت: اين پيشكسوت رسانه در كار خويش حرفه اي بود و همه اهالي رسانه و مطبوعات بايد از وي الگوگيري كنند.

رييس اسبق خبرگزاري فارس كرمانشاه ادامه داد: انتظار مي رود خبرگزاري ها و مطبوعات استان كرمانشاه با همكاري اداره كل ارشاد، سراي روزنامه نگاران و خانه مطبوعات، گنجينه اي ارزشمند از آثار ايشان را جمع آوري و منتشر كنند.

وي گفت: نبايد از كنار مرگ افراد بزرگي چون مرحوم محمدباقر احمدي به سادگي گذشت.

سخنگوي خانه مطبوعات كشور نيز اظهار داشت: مرحوم احمدي، فردي بود كه با شخصيت متين و آرامش، همواره مورد توجه خبرنگاران جوان بود.

'فريدون معتمديان' به خبرنگار ايرنا افزود: تلاش، بردباري و عشق به انجام كار از ديگر ويژگي هاي شخصيتي اين پيشكسوت رسانه بود.

رييس خانه مطبوعات استان كرمانشاه گفت: شخصيت مرحوم احمدي از دو جنبه تعهد به كار و داشتن اخلاق و متانت قابل تامل است و اهالي قلم بايد وي را الگوي كاري خويش قرار دهند.

مرحوم محمد باقر احمدي بيش از 35 سال در خبرگزاري جمهوري اسلامي مركز كرمانشاه به عنوان خبرنگار و رييس فعاليت كرد تا اينكه در سال 80 به افتخار بازنشستگي نايل شد.

وي نقش مهمي در اطلاع رساني دوران انقلاب اسلامي و دفاع مقدس داشت و در هشت سال جنگ تحميلي در اكثر عمليات هاي غرب كشور حضوري فعال داشت.

اين پيشسكوت عرصه رسانه بعد از بازنشستگي نيز سال ها در مطبوعات محلي قلم زد و در اسفند ماه سال گذشته در جشنواره مطبوعات و خبرگزاري هاي استان كرمانشاه به عنوان فعال رسانه اي و پيشكسوت مورد تجليل قرار گرفت.

اين پير اهل قلم كرمانشاهي قبل از استخدام در خبرگزاري جمهوري اسلامي، دو سال به عنوان آموزگار و شش سال نيز به عنوان سرپرست برنامه راديو كردي كرمانشاه مشغول به فعاليت بود.

567/7456