۱۷ فروردین ۱۳۹۳، ۱۳:۵۰
کد خبر: 81110006
T T
۰ نفر

23هزار هكتار از اراضي پارس آبادمغان آماده كشت بهاره شد

۱۷ فروردین ۱۳۹۳، ۱۳:۵۰
کد خبر: 81110006
23هزار هكتار از اراضي پارس آبادمغان آماده كشت بهاره شد

پارس آبادمغان، اردبيل-ايرنا- مديرجهاد كشاورزي پارس آباد گفت: بيش از 23 هزار هكتار از زمين هاي كشاورزي اين شهرستان با انجام عمليات لازم آماده كشت بهاره شده است.

حسن روحي روز يكشنبه در گفت و گو خبرنگار ايرنا افزود: عمليات كاشت و آماده سازي براي زراعت بهاره از جمله انواع ذرت، پنبه، چغندر قند، صيفي جات و ديگر محصولات بهاره از چند روز قبل شروع شده است.

وي با اشاره به بارش هاي اخير در منطقه و شرايط جوي مساعد، پيش بيني كرد در سال زراعي جاري افزون بر300 هزار تن انواع محصولات زراعي بهاره در اين شهرستان استحصال شود.

روحي از اختصاص 40هزار هكتار از اراضي شهرستان به كشت پاييزه از جمله كلزا و گندم درسال زراعي جاري خبرداد و گفت : به لحاظ آب و هواي مناسب و خاك مرغوب ، امكان دوبار كاشت و برداشت محصول در يك سال زراعي در پارس آباد وجود دارد.

مدير جهاد كشاورزي پارس آباد از فعاليت هفت هزار كشاورز در زمين هاي زراعي منطقه خبر داد و افزود: سالانه در 65 هزار هكتار زمينهاي زراعي آبي و ديم شهرستان در عمليات كاشت ، داشت وبرداشت محصولات كشاورزي به صورت فصلي براي بيش از 20 هزار كارگر فرصت شغلي ايجاد مي شود.

وي افزود: سالانه با تلاش و كوشش كشاورزان ، دامداران و باغداران منطقه بيش از يك ميليون تن انواع محصولات زراعي ، باغي و دامي توليد و به مناطق مختلف كشور ارسال مي شود.

7121/593