۱۶ فروردین ۱۳۹۳، ۲۲:۵۰
کد خبر: 81109131
T T
۰ نفر
استاندار فارس :شعار امسال را با تمام وجود عملياتي مي كنيم

شيراز - ايرنا- استاندار فارس برخورد تبليغاتي و سطحي با شعار 'اقتصاد و فرهنگ با عزم ملي و مديريت جهادي' را زيبنده ندانست و گفت: با تمام وجود براي عملياتي كردن اين شعار در استان فارس تلاش مي كنيم .

به گزارش ايرنا، دكتر سيد محمد احمدي شنبه در ديدار با امام جمعه شيراز افزود: ظرفيت هاي علمي، مديريتي و اقتصادي فارس را به منظور تحقق شعار سال 'اقتصاد و فرهنگ با عزم ملي و مديريت جهادي' به كار خواهيم گرفت.

.ي همچنين با بيان اينكه نوروز سال 93 رنگ و بوي حضرت فاطمه(س) را به خود گرفته است، اظهار داشت: حضرت زهرا(س) خير كثير است و اميدواريم امسال به بركت آن حضرت، سالي پر از توفيقات در عرصه هاي مختلف براي كشور و استان فارس باشد.

وي با تاكيد بر اين كه كشور از دو ناحيه فرهنگ و اقتصاد مورد هجوم و آسيب دشمنان قرار گرفته است، خاطر نشان كرد: تحريم هاي گسترده اقتصادي و شبيخون فرهنگي دشمنان در سال هاي گذشته مشكلاتي را براي كشور ايجاد كرده است و براي مقابله با اين آسيب ها نيازمند عزم ملي و مديريت جهادي هستيم.

استاندار فارس با تاكيد بر اينكه مفهوم اقتصاد مقاومتي بايد به خوبي در جامعه تبيين شود، افزود: كشورهاي قدرتمند دنيا در سايه مقاوم سازي اقتصاد خود توانسته اند به موفقيت در اين عرصه برسند و در مقابل بحران هاي جهاني دوام بياورند.

احمدي با اشاره به اين كه جمهوري اسلامي ايران با دارا بودن ظرفيت هاي بسيار ارزشمند از جمله مالكيت 10 درصد ذخاير دنيا و تكيه بر ملتي هوشمند شايسته جايگاه بالاتري در عرصه هاي جهاني است، گفت: با وجود امكانات گسترده اي كه در اختيار داريم جايگاه كشور به لحاظ كسب و كار در ميان 182 كشور، رتبه 164 است كه قابل قبول نيست و بايد بهبود پيدا كند.

نماينده عالي دولت در استان فارس با تاكيد بر اين كه شوراي برنامه ريزي و توسعه استان در سال جاري جلسات منظم تر و پربارتري را برگزار خواهد كرد، اظهار داشت: تلاش مي كنيم با بهره گيري از اساتيد و دانشجويان دانشگاه هاي استان كه ظرفيت هاي علمي عظيمي را براي فارس ايجاد كرده اند، در راستاي تقويت فضاي اقتصادي و رونق توليد استفاده كنيم.

وي خاطر نشان كرد: مديران استان بايد پيشنهادات خود را در حوزه هاي فرهنگي و اقتصادي تدوين و به كارگروه هاي زيرمجموعه شوراي برنامه ريزي و اشتغال استان ارائه كنند تا پس از بررسي و تصويب در شورا، به عنوان پيشنهاد به تهران عرضه شود تا فارس در اين زمينه به عنوان الگوي كشوري شناخته شود.

استاندار فارس با تاكيد بر اين كه فضاي مديريتي استان آرام و با نشاط بوده و تنازع و تضاد در آن وجود ندارد، اظهار داشت: در مسائل اجرايي فارس، وقت مردم را با پرداختن به دسته بندي ها تلف نخواهيم كرد.

نماينده عالي دولت در استان فارس با بيان اين كه همچون گذشته از مديران استان در راستاي انجام وظايفشان، پشتيباني و حمايت خواهد كرد، افزود: انتظار داريم مديران نيز همه توان خود را براي بهبود وضعيت استان به كار گيرند.ك/2

7374/ 667