۱۶ فروردین ۱۳۹۳، ۱۱:۳۲
کد خبر: 81108213
T T
۰ نفر
لایحه شرح وظایف و اختیارات وزارت صنعت، معدن و تجارت به مجلس ارسال می شود

تهران - ایرنا - معاون توسعه مدیریت، منابع و امور استانها وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: لایحه شرح وظایف و اختیارات این وزارتخانه پس از بررسی در كمیسیون های تخصصی دولت و تصویب در هیات وزیران، طی لایحه ای به مجلس شورای اسلامی ارسال خواهد شد.

به گزارش ایرنا از شبكه اطلاع رسانی تولید و تجارت ایران، علی یزدانی با بیان اینكه، این لایحه هم اكنون در كمیته های تخصصی كمیسیون زیربنایی دولت مراحل نهایی خود را طی كرده است، افزود: لایحه شرح وظایف و اختیارات وزارت صنعت، معدن و تجارت بزودی به كمیسیون زیربنایی دولت ارسال شده كه با تصویب هیات دولت قرار است به صورت لایحه به مجلس شورای اسلامی ارسال شود.

معاون توسعه مدیریت، منابع و امور استانها در خصوص 'اصلاح ساختار سازمانی' و 'نمودار سازمانی' وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: ساختاری كه در اواخر دولت گذشته تنظیم شد به صورت كارشناسی نشده و با عجله و شتاب به ستاد ابلاغ شده بود.

وی افزود: پس از استقرار دولت یازدهم و با نظر وزیر صنعت، معدن و تجارت 'بازنگری' در شرح وظایف و ماموریت های وزارتخانه متناسب با سیاست های دولت و بخشنامه های معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهوری انجام و هم اكنون این ساختار مراحل نهایی خود را در سازمان توسعه مدیریت و سرمایه انسانی ریاست جمهوری طی می كند.

یزدانی با بیان اینكه این اقدامات با هدف اصلاح ساختار و بازنگری ساختار قبلی، چابك سازی، كاهش مراجعات به ستاد و سازمان استان ها و توانمندسازی بیش از پیش وزارتخانه است، افزود: همزمان با تنظیم تشكیلات تفصیلی ستاد، برای استانهای 31 گانه كشور نیز نمودار سازمانی تهیه شده كه بزودی به آنها ابلاغ می شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین در خصوص ایثارگران وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان های تابعه گفت: با انتصاب مشاور جدید وزیر در امور ایثارگران توجه و ساماندهی امور ایثار گران وضعیت مطلوب تری پیدا كرده است.

وی همچنین به استناد بند 'ج' تبصره 16 قانون بودجه 93 گفت: از سال 93 هزینه درمان كلیه ایثارگران شاغل و بازنشسته وزارتخانه بر عهده بنیاد شهید و امورر ایثارگران خواهد بود.

یزدانی در پایان درخصوص نیروهای بازنشسته ستاد وزارتخانه گفت: در سال 92 افزون بر70 نفر نیروی شاغل رسمی و 24 نفر نیروی قراردادی بازنشسته شده اند و پیش بینی می شود در سال 93 تعداد بازنشستگان به 50 نفر برسد.

اقتصام (1)‌** 1574**1594
۰ نفر