۱۳ آبان ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 8110669
T T
۰ نفر
لوییس همیلتون نخستین قهرمان سیاه پوست مسابقات فرمول 1 ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/08/13 ورزش.انگلیس .فرمول 1 لندن - لوییس همیلتون راننده سیاه پوست و انگلیسی تیم مک لارن شب گذشته عنوان قهرمانی مسابقات اتومبیلرانی فرمول 1 جهان را در سال 2008 میلادی از آن خود کرد.
به گزارش ایرنا، همیلتون با کسب مقام پنجمی در مسابقات جایزه بزرگ برزیل در روز یکشنبه به نخستین راننده سیاه پوست در تاریخ مسابقات فرمول 1 تبدیل شد که توانسته است عنوان قهرمانی این مسابقات را از آن خود کند.
همیلتون در رقابت های مختلف سال جاری فرمول 1 جهان چند مقام اولی در مسابقات جایزه بزرگ کسب کرده و امتیازاتش به گونه ای بود که برای به دست آوردن مقام قهرمانی در مسابقات سال 2008 نیاز داشت در مسابقه جایزه بزرگ برزیل حداقل مقام پنجم را کسب کند.
وی تا آخرین لحظات مسابقه دیروز جایزه بزرگ برزیل، در رده ششم قرار داشت ولی در آخرین مترهای باقیمانده از مسیر مسابقه توانست در یک رقابت استثنایی راننده آلمانی تیم تویوتا را جا بگذارد و به مقام پنجم مسابقه جایزه بزرگ برزیل و مقام قهرمانی مسابقات فرمول 1 جهان دست پیدا کند.
فلیپه ماسا راننده برزیلی تیم فراری در مسابقه دیروز جایزه بزرگ برزیل مقام اول را کسب کرد و اگر لوییس همیلتون به مقامی پایین تر از مقام پنجم می رسید، ماسا می توانست قهرمانی خود را در مسابقات فرمول 1 جهان در سال 2008 جشن بگیرد.
لوییس همیلتون انگلیسی علاوه بر اینکه نخستین راننده سیاه پوستی است که به مقام قهرمانی فرمول 1 می رسد همچنین جوانترین قهرمان این مسابقات نیز به شمار می رود.
وی در حالی مقام قهرمانی را از آن خود کرد که سنش 23 سال و 9 ماه و 26 روز بود.
قهرمانی لوییس همیلتون در مسابقات اتومبیلرانی فرمول 1 جهان بازتاب گسترده ای در رسانه های انگلیس داشت و این خبر طی دیشب و امروز در صدر اخبار این کشور قرار داشت.
حتی گوردون براون نخست وزیر انگلیس که سرگرم دیداری رسمی از کشورهای عربی منطقه خلیج فارس است طی سخنانی قهرمانی لوییس همیلتون و تیم مک لارن را تبریک گفت و افزود: قهرمانی همیلتون در مسابقات فرمول 1 باعث غرور و افتخار همه مردم انگلیس است.
برخی رسانه های انگلیس روز دوشنبه گزارش دادند که همیلتون با قهرمانی در مسابقات فرمول 1 با پشت سرگذاشتن ستارگانی مثل دیوید بکهام به پردرآمدترین ورزشکار این کشور نیز تبدیل شد.
اروپام 345** شماره 077 ساعت 12:37 تمام
۰ نفر