۱۰ فروردین ۱۳۹۳، ۱۱:۱۸
کد خبر: 81103006
T T
۰ نفر
شهر فلسطینی یافا در معرض یهودی سازی سازمان یافته قرار دارد

تهران - ایرنا - شهر 'یافا' در اراضی اشغالی 1948 در معرض سیاست یهودی سازی سازمان یافته و همه جانبه قرار دارد.

شبكه 'الجزیره' روز یكشنبه اعلام كرد: شهر یافا كه به عنوان 'عروس فلسطین' معروف است، در معرض یهودی سازی سازمان یافته از سوی صهیونیست ها قرار دارد. اشغالگران می كوشند كه از هر راه ممكن ویژگی های عربی این شهر را تغییر دهند.

400 خانواده فلسطینی ساكن یافا در معرض خطر اخراج از منازل خود در محله 'العجمی' هستند. تل آویو در نظر دارد، منازل این فلسطینی ها را تخریب و به جای آنها خانه هایی برای یهودیان ثروتمند احداث كند.

روند یهودی سازی محله العجمی در شهر یافا كه از مدتی قبل آغاز شده بود، اخیرا شتاب گرفته است. محله العجمی تنها محله فلسطینی نشین باقی مانده در ساحل مدیتران از زمان اشغال فلسطین تاكنون محسوب می شود.

خانواده های فلسطینی صدها سال است كه در این محله سكونت داشته و خانه ها و اراضی این محله نسل به نسل بین آنان منتقل شده است. طی سال های اخیر تعدادی از خانواده های فلسطینی ساكن این محله از منازل خود اخراج و به مناطق دیگری كوچانده شدند و بر ویرانه منازل فلسطینیها ، خانه های بزرگ و مجللی برای یهودیان ثروتمند بنا شد.

اكنون تعدادی از خانواده های فلسطینی در محله العجمی با منازل یهودیان محاصره شده اند و اخراج از منزل سرنوشت قطعی و اجتناب ناپذیر آنان است. بعضی از منازل در العجمی متعلق به فلسطینی هایی است كه در سال 1948 از شهر یافا كوچانده شدند و یا خود اقدام به مهاجرت كردند. بقیه ساكنان فلسطینی یافا در این خانه ها اقامت گزیدند، اما یك شركت اسرائیلی همه این منازل را به این بهانه كه متعلق به افراد غایب است، غصب كرد.

از مدت ها قبل مسوولان صهیونیست شهر یافا به فلسطینی های ساكن العجمی اجازه بازسازی منازل را نمی دهند و هنگامی كه منازل آنان به مرحله فرسودگی می رسد و در حال فرو ریختن است، ساكنان آنها اخراج می شوند و سپس خانه تخریب و زمین آنها به مبلغی بالغ بر چند میلیون دلار به یهودیان ثروتمند فروخته می شود.

یهودی سازی در شهر یافا تنها محدود به خانه ها و زمین های فلسطینی نشده و ساختمان های تاریخی و اماكن و اراضی وقفی اسلامی در این شهر به هتل تبدیل شده و مساجد مسلمانان هم به رستوران هایی برای گردشگران تغیر داده می شوند .

خاورم 1491**1651
۰ نفر