۸ فروردین ۱۳۹۳، ۱۶:۳۹
کد خبر: 81101485
T T
۰ نفر
دغدغه های رهبری در حوزه فرهنگ و اقتصاد محور سخنان خطیبان نماز جمعه

استان ها- ایرنا- خطیبان در دومین نماز جمعه سال جدید محور سخنان خود را تبیین رهنمون های رهبر معظم انقلاب در پیام نوروزی قرار دادند و دغدغه های معظم له را در حوزه فرهنگ و اقتصاد بازگو و بر ضرورت اقدام عملی مردم و مسوولان در تحقق شعار امسال به عنوان راهبرد حل مشكلات كشور تاكید كردند.

به گزارش خبرنگاران از مراكز استان ها، ائمه جمعه در جمع نمازگزاران بر این نكته تاكید داشتند كه دشمنان جمهوری اسلامی عرصه فرهنگ و اقتصاد را برای تقابل با ایران برگزیده اند و مدیریت جهادی مسوولان و مشاركت مسوولانه مردم راهكار مقابله با این تهاجم گسترده است.

خطیبان جمعه ، لازمه تحقق شعار امسال با عنوان اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی را اهتمام همه مردم و مسوولان دانستند.

خلاصه خطبه های نمازجمعه :

مشهد - امام جمعه موقت مشهد گفت: رهبر فرزانه نظام در سخنرانی نوروزی خود خط مبارزه دشمن را كه جنگ اقتصادی و فرهنگی است، مشخص كردند.

حجت الاسلام محمد باقر فرزانه افزود: ایشان با تعیین شعار اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی برای سال 1393 آحاد ملت را با جبهه مبارزه پیش روی آگاه فرمودند.

شیراز- نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز گفت: نباید در خصوص نام گذاری امسال شعاری برخورد شود و مسوولان، مردم و نخبگان جامعه باید برای اجرایی شدن شعار امسال همت كنند.

آیت الله اسدالله ایمانی بیان كرد: هیات دولت و رییس جمهوری اهتمام جدی خود را برای اجرایی كردن اقتصاد مقاومتی و فرهنگ در سال جاری اعلام كردند و الزام تحقق این مهم باید در جامعه فراهم شود.

ساری - خطیب جمعه ساری با اشاره به نامگذاری و شعار امسال رهبری مبنی بر سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی گفت: اقشار مختلف مردم و مسوولان باید برای تحقق منویات رهبری در سال اقتصاد و فرهنگ تلاش و اهتمام بیشتری داشته باشند.

حجت الاسلام یوسف یوسف پور، تهیه و تدوین برنامه مسنجم و اصولی و بهره گیری از تمام ظرفیت ها و امكانات را لازمه موفقیت در سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی ذكركرد.

اراك - نماینده ولی فقیه در استان مركزی و امام جمعه اراك گفت: همه مردم و مسوولان باید با توان مضاعف و همت والا برای تحقق اقتصاد مقاومتی تلاش كنند.

آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی افزود: توجه به راهكارهای رهبری به ویژه در حوزه اقتصاد و فرهنگ با همت مضاعف و مدیریت جهادی محقق می شود وثمره آن شكوفایی و رشد شاخص های مختلف كشور است.

شهركرد - خطیب جمعه شهركرد با یادآوری نامگذاری سال 93 با عنوان اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی از سوی رهبری بیان كرد: باید در امر فرهنگی و اقتصادی حركتی جهادی كرد و اقتصاد مقاومتی حركتی جهادی است.

حجت الاسلام محمدعلی نكونام گفت: همان گونه كه رهبری نیز فرمودند فرهنگ از اقتصاد هم مهمتر است و همه مسوولان در هر سطحی كه هستند باید نسبت به فرهنگ دغدغه داشته باشند.

خرم آباد - نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد گفت: امروز عرصه اقتصاد و فرهنگ عرصه تقابل دشمن با نظام جمهوری اسلامی ایران است و دشمنان قصد دارند در این عرصه به ما ضربه بزنند.

حجت الاسلام سید احمد میرعمادی با اشاره به نامگذاری سال 93 به نام اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی افزود: رهبر معظم انقلاب عناوین سال را بر اساس نیاز كشور تعیین می كنند و شعار امسال در واقع بیانگر دو دغدغه رهبری یعنی اقتصاد و فرهنگ بوده است.

یاسوج -خطیب جمعه یاسوج گفت: نقش رسانه های جمعی، نخبگان و متولیان امور اقتصادی و فرهنگی در تبیین و تحقق عملی شعار امسال مبنی بر اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی تعیین كننده است.

حجت الاسلام سید علی اصغر حسینی افزود: رهبری امسال نیز همچون سال های گذشته با تیزبینی و نگاه هوشمندانه این شعار محوری را بر اساس ضرورت و نیاز جامعه برای سال 93 نام گذاری كردند كه تحقق عملی این شعار نیازمند عزم راسخ مسوولان و مردم است.

زاهدان- امام جمعه موقت زاهدان گفت: تلاش برای استقلال اقتصادی و معرفی تولیدات با كیفت داخلی به تمام كشورهای دنیا مهمترین اولویت تاكیدات رهبر معظم انقلاب در اجرای طرح اقتصاد مقاومتی است.

حجت الاسلام احمد راهداری افزود: مسوولان اقتصادی كشور در اجرای طرح اقتصاد مقاومتی و اقتصاد فرهنگی مورد نظر رهبری باید با مدیریت قوی در زمینه شكوفا شدن تولیدات داخلی و صادرات كالاهای با كیفیت و مرغوب ایرانی به كشورهای دنیا از هیچ تلاشی فروگذاری نكنند.

ایلام - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: اجرای الگوی مدیریت جهادی از سوی مسوولان تنها عامل برون رفت از تنگناها و مشكلات داخلی و مقابله با تحریم های ظالمانه دشمنان است.

حجت الاسلام محمد نقی لطفی اظهار كرد: ارتقای شاخص های اقتصادی و فرهنگی دو مساله مهم در جامعه اسلامی است كه باید مورد توجه مردم و بویژه مسوولان قرار بگیرد.

رشت - امام جمعه رشت گفت: اقتصاد مقاومتی و رعایت فرهنگ مصرف، راه خودكفایی و حفظ استقلال كشور است.

آیت الله زین العابدین قربانی اظهار داشت: تحریم ها و گرفتاری های اقتصادی كه برای كشور ایجاد شده، این ضرورت را بوجود آورده كه بتوانیم با اقتصاد مقاومتی، رعایت فرهنگ مصرف، مدیریت واردات و افزایش صادرات روی پای خود بایستیم و مشكلات جامعه را حل كنیم.

كرمانشاه - امام جمعه موقت كرمانشاه گفت: دولت و مردم باید برای اجرای شعار امسال رهبری مبنی بر سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی تلاش كنند.

آیت الله محمد حجتی در خطبه های نماز جمعه كرمانشاه افزود: اقتصاد، فرهنگ، عزم ملی و مدیریت جهادی چهار ركن اصلی رهنمود حكیمانه و خردمندانه رهبری است.

قزوین - امام جمعه موقت قزوین گفت: تنها با عزم ملی و مدیریت جهادی می توانیم به شكوفایی اقتصادی و فرهنگی برسیم.

حجت الاسلام عبدالكریم عابدینی افزود: از همه صاحبنظران، مسوولان و توده های مردم انتظار داریم برای عملی شدن شعار امسال برنامه ریزی كنند و تحقق این ایده مهم را در اولویت فعالیت های خود قرار دهند، زیرا عزت ایران اسلامی در سایه تحقق رهنمودهای رهبری است.

675
۰ نفر