۷ فروردین ۱۳۹۳، ۲۰:۳۲
کد خبر: 81100973
T T
۰ نفر
شمخاني :ما مسوولان بايد خرمشهر را به عظمت گذشته اش برگردانيم

اهواز- ايرنا- دبيرشوراي عالي امنيت ملي كشور گفت: ما مسوولان بايد خرمشهر, اين شهرشهدا و مقاومت را به عظمت گذشته اش ( ازحيث آباداني و رونق اقتصادي ) برگردانيم .

علي شمخاني روز پنجشنبه درجمع مردم خرمشهر و اجتماع كاروان هاي راهيان نور و ميهمانان نوروزي مشاركت مردم منطقه را درتوسعه و آباداني خرمشهر مهم توصيف كرد و گفت: 33سال از آزادسازي خرمشهر مي گذرد اماچه كسي بايد ان را آباد كند؟ به نظر مي رسد آباداني منطقه در دست خود مردم خرمشهر است.

وي بااشاره به ظرفيت بالاي اقتصادي استان خوزستان ازجمله وجود منابع غني نفت و گاز، آب ها و زمين هاي آماده كشاورزي افزود: براي خرمشهر وجود منطقه آزاد اروند يك فرصت بزرگ به شمار مي رود واين منطقه مي تواند دروازه تجارت كل استان خوزستان باشد كه بايد آن را از مرحله قول به عمل برسانيم.

دبيرشوراي عالي امنيت ملي افزود: يكي از دلايل قبول مسووليتم درهيات مديره مناطق آزاد مسئله احياي اروند رود و نيز الحاق كامل آبادان و خرمشهر به منطقه آزاد اروند بود.

وي افزود: تا زماني كه اروند رود احيا نشود و اين شاهرگ بزرگ كشتيراني به حالت سابق خود باز نگردد , خرمشهر و آبادان توسعه نخواهند ياقت .

دبير شوراي عالي امنيت ملي به مشكلات مربوط به تردد انفرادي زايران از مرز شلمچه خوزستان به عراق اشاره كرد و گفت: بحث زوار را در آينده اي نزديك حل خواهيم كرد تا مردم بتوانند براي هميشه در طول سال به صورت انفرادي از مرز عبور كنند.

شمخاني برتحقق شعار رهبري درزمينه اقتصاد و فرهنگ با عظم ملي و مديريت جهادي تاكيد كرد و گفت: امروز همانند دوران جنگ تحميلي , ما متحمل جنگ تحريم هستيم كه بايد دست در دست هم دهيم تا دشمن را دراين جنگ نيز شكست بدهيم و به فرمايشات رهبر معظم انقلاب كه همان شعار اقتصاد و فرهنگ با عظم ملي و مديريت جهادي است عمل كرده و در تحقق آن بكوشيم .

642/681
۰ نفر