۷ فروردین ۱۳۹۳، ۱۴:۱۳
کد خبر: 81100722
T T
۰ نفر
عضو كمیسیون امنیت ملی مجلس: جان مرزبانان به خطر بیفتد تروریست ها پاسخ محكمی خواهند گرفت

اراك - ایرنا- عضو كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاكید بر اینكه دولت پاكستان مسوول حفظ جان مزربانان ایرانی ربوده شده است، گفت: چنانچه جان مرزبانان ایرانی به خطر بیفتد، گروههای تروریستی پاسخ محكمی خواهند گرفت.

«محمد حسن آصفری» روز پنج شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: كمسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تدوین نامه ای برای سفیر پاكستان اعلام آمادگی كرده تا در صورت نیاز با سفر به این كشور راهكارهای دیپلماتیك به منظور آزادی مرزبانان ایرانی با طرف پاكستانی بررسی كند.

وی از مقامات خواست برای آزادی هر چه سریعتر این مرزبانان تلاش بیشتری داشته باشند و افزود: گروه های تروریستی هنوز از اعمال وحشیانه و ضد حقوق بشر خود دست برنداشته اند و سرنگونی و نابودی كسانی چون ریگی جنایتكار، دست عبرتی برای آنها نشده است.

گروهك تروریستی جیش العدل 17 بهمن ماه 1392 پنج مرزبان ایرانی را در منطقه جكیگور شهرستان سرباز در جنوب سیستان و بلوچستان ربود و به پاكستان منتقل كرد.

این گروهك تروریستی سوم فروردین ماه اعلام كرد كه یكی از پنج مرزبان ایرانی ربوده شده به نام جمشید دانایی فر را اعدام كرده است.

در پی این اقدام، سفیر پاكستان در تهران در ارتباط با پیگیری جدی وضعیت مرزبانان ربوده شده ایرانی به وزارت امور خارجه احضار شد و جمهوری اسلامی ایران مراتب اعتراض شدید خود را نسبت به حوادث تروریستی، عدم آزادسازی مرزبانان ایرانی و فقدان كنترل كافی مرزها توسط نیروهای پاكستان به سفیر این كشور در تهران اعلام كرد.

معاون مدیر كل غرب آسیای وزارت امور خارجه كشورمان در دیدار سفیر پاكستان مجدداً ضمن اعلام مراتب اعتراض تهران به اسلام آباد، بر لزوم تحرك بیشتر و بسیج همه امكانات و نیروهای پاكستانی برای حل مشكل ، آزادی مرزبانان ایرانی ربوده شده ، حفظ سلامتی آنها، تضمین عدم تكرار در آینده و دستگیری و تحویل اشرار و تروریست ها تاكید كرد.

وی تصریح كرد كه نهادهای ذیربط ایرانی برای هرگونه همكاری و اقدام مشترك در تمامی سطوح آمادگی كامل داشته و متقابلاً انتظار دارند همه نهادهای پاكستانی نیز در این زمینه با آمادگی كامل ، هماهنگی و اقدام كنند .

«محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز در نامه ای به «بان كی مون» دبیركل سازمان ملل با اشاره به احتمال كشته شدن یكی ازپنج مرزبان ایرانی و برشمردن جنایات تروریستها علیه شهروندان و دیپلمات های كشورمان ، خواستار اقدام قاطعانه جهانی علیه این اقدامات جنایتكارانه و آزادی گروگان های ایرانی شد.

عضو كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی همچنین نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری را بسیار هوشمندانه و با بصیرت دانست، گفت: عمل به فرامین معظم له، كشور را از نیاز به بیگانه می رهاند.

آصفری بیان كرد: اقتصاد و فرهنگ با تكیه بر مدیریت جهادی و عزم ملی شاخص های توسعه در كشور را شتاب می دهد و با محوریت تولید كالای ملی زمینه شكوفایی اقتصادی نیز فراهم می شود.

وی افزود: ایران منابع ارزشمندی از ذخایر زیرزمینی دارد كه باید با مدد از كار و سرمایه ایرانی در مسیر رشد و بالندگی هدایت شود.

نماینده مردم اراك، كمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی افزود: اگر فرهنگ یك كشور غارت شود بازپس گیری آن به سادگی میسر نیست و این گونه است كه دشمنان با تهاجم فرهنگی قلب تپنده ایران را نشانه رفته اند.

وی گفت: مقام معظم رهبری با درك شرایط حساس كشور به ویژه در مقوله فرهنگ ، با طرح 'مقابله با تهاجم فرهنگی' دسیسه های دشمنان را نقش بر آب كردند.

آصفری ادامه داد: قوای سه گانه با تدوین سیاستهای بلند مدت و راهگشا باید ضمن توجه به فرامین مقام معظم رهبری در راستای شكوفایی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تلاش كنند.

سیام /ك/3**7112/560/1572
۰ نفر