۶ فروردین ۱۳۹۳، ۲۱:۱۵
کد خبر: 81100069
T T
۰ نفر
رييس جمھور پاكستان با ھدف تقويت روابط با افغانستان به كابل سفر مي كند

اسلام آباد - ايرنا - 'ممنون حسين' رييس جمھوري پاكستان روز پنجشنبه به دعوت 'حامد كرزي' رييس جمھوري افغانستان و با ھدف تقويت روابط و ھمكاريھا ميان دو كشور عازم كابل مي شود.

به گزارش ايرنا و به نقل از بيانيه رسمي روز چهارشنبه وزارت امور خارجه پاكستان، ممنون حسين ھمچنين در جشن جھاني نوروز كه به ميزباني دولت افغانستان و با حضور سران كشورھاي غرب و مركز آسيا در شھر كابل برگزار مي شود شركت خواھد كرد.

در اين بيانيه آمدہ است: رييس جمھوري پاكستان در حاشيه اين مراسم با ھمتايان خود از كشورھاي شركت كنندہ بويژہ مقام ھاي ارشد افغانستان ديدار و دربارہ توسعه روابط دوجانبه، گسترش ھمكاري ھاي تجاري و مسائل مربوط به صلح و ثبات در منطقه بحث و تبادل نظر مي كند.

وزارت امور خارجه پاكستان عنوان كرد: سفر ممنون حسين به افغانستان بخشي از تلاش ھاي دولت اسلام آباد به منظور تقويت روابط دوجانبه با كابل در بخش ھاي مختلف و حمايت از صلح پايدار، ثبات و رفاہ در منطقه مي باشد.

اين اولين سفر رسمي ممنون حسين به افغانستان از زمان انتخاب وي به عنوان رييس جمھوري پاكستان در شھريور 1392(سپتامبر 2013) محسوب مي شود.

پيش تر روزنامه 'جنگ' پاكستان گزارش داد رييس جمھوري اين كشور روز هفتم فروردين (27مارس) با حجت الاسلام و المسلمين 'دكتر حسن روحاني' رييس جمهوري اسلامي ايران در حاشيه جشن جهاني نوروز در كابل ديدار و گفت وگو مي كند.

اين روزنامه به نقل از تحليلگران و منابع ديپلماتيك پاكستان (بدون ذكر نام) نوشت: همه چشم ها به ديدار آتي روساي جمهوري ايران و پاكستان دوخته شده است و انتظار مي رود نشست ميان دكتر روحاني و ممنون حسين گامي در جھت توسعه روابط دوجانبه ميان تهران و اسلام آباد باشد.

آساق**ا.ر**1095** 1552