۶ فروردین ۱۳۹۳، ۲۰:۴۸
کد خبر: 81100056
T T
۰ نفر
جهاد كشاورزي مهاباد خواستار مبارزه اصولي با علفهاي هرز شد

مهاباد - ايرنا - جهاد كشاورزي مهاباد در اطلاعيه اي از كشاورزان خواست تا براي مبارزه اصولي با علفهاي هرز به كلينيكهاي گياه پزشكي اين شهرستان مراجعه كنند.

به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار ايرنا، مديريت جهاد كشاوري مهاباد در اين اطلاعيه آورده است: با توجه به مساعد شدن شرايط آب و هوايي و رشد علفهاي هرز در مزارع گندم و جو، كشاورزان مي توانند با مراجعه به كلينيك هاي گياه پزشكي مجاز ضمن دريافت نسخه فني و ساير توصيه هاي كارشناسان، سموم (علف كش) مورد نياز خود را نيز دريافت كنند.

در اين اطلاعيه با بيان اينكه عدم مبارزه به موقع با علفهاي هرز سبب خسارات زيادي به مزارع گندم و جو مي شود از كشاورزان خواسته شده است با بهره گيري از سموم علف كش در افزايش محصول اراضي كشاورزي خود اقدام كنند.

زمان مبارزه با علفهاي هرز در مزارع گندم و جو بعد از پنجه زني بوته و قبل از تشكيل گره اول ساقه بوده كه در مناطق دشت و گرمسير مهاباد اوايل فروردين و در مناطق كوهستاني نيز اواخر همين ماه تعيين شده است.

در شهرستان مهاباد بيش از 80 هزار هكتار زمين زراعي و باغي وجود دارد كه امسال بيش از 50 هزار هكتار آن به محصول گندم اختصاص يافته است.

7512/584/۵۸۱