۶ فروردین ۱۳۹۳، ۱۶:۵۶
کد خبر: 81099930
T T
۰ نفر
لازمه اقتصاد و فرهنگ برنامه ریزی دقیق و اراده قوی است

تهران – ایرنا - رییس دوره ای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات گفت: لازمه تحقق اقتصاد و فرهنگ در كشور برنامه ریزی دقیق، اراده قوی و عزم ملی است و این مستلزم هماهنگی دولت و سایر نهادهای موثر است.

داود محمدی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا درباره شعار اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی برای سال جدید افزود: اقتصاد در هر شرایطی برای كشور ما و همه دنیا امری حیاتی است.

وی ادامه داد: برنامه ریزی اقتصادی هركشوری باید بنا بر شرایط آن كشور و به روز، علمی و همه جانبه باشد.

محمدی یادآور شد: اقتصاد مقاومتی هم كه سیاست های آن از سوی رهبر معظم انقلاب اعلام شد لازمه اش این است كه در كشورمان یك اراده قوی و عزم ملی دنبال آن باشد تا به منصه ظهور برسد و برای این منظور، دولت و سایر نهادهای موثر در برنامه ریزی كشور باید روی آن كار كنند.

رییس دوره ای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات همچنین فرهنگ را مسئله ای ریشه ای عنوان كرد و گفت: انقلاب ما انقلاب فرهنگی بود و نظام ما بر پایه های فرهنگ استوار است ؛ قبل از این كه به مسایل دیگر توجه كنیم باید مسئله فرهنگ را جدی بگیریم چرا كه یك انقلاب دینی و فرهنگی كردیم . بنابراین باید اصولی را كه به آن پایبند بودیم بازتعریف شود ودر چارچوب آن حركت كرده و به زوایا و نقاطی كه در فرهنگ مان مغفول مانده توجه كنیم.

وی یادآور شد: اقتصاد و فرهنگ كه مورد توجه رهبر معظم انقلاب قرار گرفته و مطرح شده دو مورد اساسی و ریشه ای است و مردم و به ویژه مسئولین ذیربط در هر رده ، قسمت و نهادی همت و اراده كنند و با برنامه ریزی، هماهنگی و با بازتعریف به دنبال پیشرفت باشیم.

دبیركل انجمن اسلامی معلمان ایران با بیان این كه فرهنگ مساله بسیار حیاتی است، گفت: نهادهای مختلفی در كشور داریم كه به مسایل فرهنگی توجه دارند و باید یك بازنگری در آنها شود و اشكالاتی در اجرای بعضی مسایل فرهنگ وجود دارد حل شود.

وی ادامه داد: گاهی در بعضی قسمت ها می بینیم مسایل فرهنگی ما دچار مشكل است كه یك بررسی كلی نیاز دارد كه با هماهنگی همه نهادها و دست به دست هم دادن می توان این مشكلات را حل كرد.

رییس دوره ای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در ادامه نقش احزاب را در توسعه سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی بسیار ارزنده دانست و گفت: احزاب هم نقشی اساسی در توسعه كشور دارند، بنابراین آنها باید اقتصاد و فرهنگ را در دستور كار جلسات و برنامه های خود قرار دهند تا بتوانند در كشور راهكار ارایه دهند و به طور قطع احزاب اصلاح طلب هم خودشان را در این زمینه مسئول می دانند.

محمدی ادامه داد: مسوولین در هر رده ای كه هستند باید به این مسئله توجه كند كه توسعه اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی لازمه اش نهادسازی است و امروزه تمام دنیا به این مسئله توجه كرده اند.

وی با بیان این كه نهادسازی امری مهم است گفت: یكی از راهكارهای حل مشكلات كشوراستفاده از احزاب است و احزاب باید جایگاهشان در كشور خوب تعریف شود. اگر ما در كلام ، اسم حزب را مطرح كنیم ولی در عمل اهمیتی برایش قایل نباشیم این راه به جایی نخواهد برد كه در این زمینه باید كار شود.

سیام**1058 *1449