۶ فروردین ۱۳۹۳، ۱۵:۴۹
کد خبر: 81099893
T T
۰ نفر
آمار مسافران اسكان يافته درمراكز اقامتي شهرداري مشهد 50 درصدكاهش يافت

مشهد - ايرنا - مدير امور فرهنگي و گردشگري شهرداري مشهد اعلام كرد: آمار اسكان زائران در كمپ ها و فضاهاي اسكان روباز و سرپوشيده اين مجموعه 50 درصد كاهش دارد.

'احسان ثانوي' روز چهارشنبه در گفت و گو با ايرنا افزود: از 28 اسفندماه تاكنون در مجموع 30 هزار نفر در مراكز اسكان شهرداري مشهد كه شامل 11 كمپ و سالن ورزشي است اسكان داده شده اند.

وي گفت: سال گذشته در اين مدت اين رقم به بيش از 60 هزار مسافر مي رسيد به گونه اي كه فقط در شب نخست فروردين ماه سال قبل 23 هزار نفر در فضاهاي اسكان شهرداري مشهد استقرار يافتند اما امسال در مجموع هفت روز، آمار به 30 هزار نفر رسيده است.

وي افزود: فضاهاي مهيا شده براي اسكان مسافران نوروزي شامل 9 سالن سرپوشيده داراي امكانات بهداشتي، گرمايشي مناسب، دو كمپ و يك حسينيه است.

وي ادامه داد: شب گذشته نيز كه بارش برف و باران را در مشهد داشتيم بالغ بر سه هزار نفر در اين سالن ها و فضاهاي سرپوشيده شهرداري اسكان داده شدند.

وي گفت: همچنين 25 پايگاه راهنماي زائر در سطح مشهد فعال شده كه تا امروز 130 هزار مراجعه كننده داشته است.

به گفته وي ، 140 قلم محصولات ويژه راهنماي زائر اعم از نقشه هاي گردشگري شهر و ويژه نامه اطلاع رساني مشهد با عنوان 'سلام' كه همه نيازمندي هاي زائران اعم از اسكان ، گردشگري و خدمات شهري و حمل و نقل شهري مشهد در آن گنجانده شده نيز ميان زائران توزيع گرديد.

وي ادامه داد : همچنين در سه ورودي شهر ايستگاه هاي استقبال از زائران داير شده كه تا كنون 77 هزار نفر به اين ايستگاه ها مراجعه كرده و محصولات و خدمات مربوطه را دريافت كرده اند.

2713/659 / 330
۰ نفر