۷ آبان ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 8109544
T T
۰ نفر
وزیر لبنانی : هدف حمله آمریکا تحریک عراقی ها علیه سوریه است ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/08/07 سیاسی.لبنان .سوریه بیروت - وزیر مشاور دولت وحدت ملی لبنان هدف حمله روز یکشنبه آمریکا به خاک سوریه را تحریک عراقی ها علیه سوریه دانست .
علی قانصوه روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در بیروت با محکوم کردن تجاوز آمریکا به سوریه که منجر به کشته شدن هشت تن از اتباع این کشور شد اظهار داشت : وجدانها بشری باید نسبت به چنین جنایاتی حساس باشند.
وی افزود : این حمله اوج درماندگی آمریکا در اجرای طرحها و دنبال کردن اهداف خود در عراق و منطقه را نشان می دهد و بر همین اساس سردمداران این کشور سعی می کنند با تحریک افکار عمومی مردم عراق و دولتمردان این کشور علیه سوریه از جو ایجاد شده به نفع خود استفاده و مردم منطقه را به هم بدبین کنند.
قانصوه افزود این تجاوز باید از ابعاد مختلف در سطح جهان مورد بررسی و پیگرد قرار گیرد زیرا حمله آمریکا تنها به سوریه نیست بلکه این حمله هشداری جدی به همه کشورهای منطقه بوده که ممکن است مورد هدف مشابه قرار گیرند.
این وزیر دولت وحدت ملی لبنان اضافه کرد در این زمینه آنچه بیشتر باید نمود پیدا کند واکنش سریع و مناسب کشورهای عربی است زیرا سوریه عضوی از پیکره این جامعه بوده و اگر این اتحادیه امروز نسبت به این واقعه دردناک واکنش نشان ندهد همه اعضای آن نیز در آینده در معرض چنین خطری قرار خواهند گرفت و آن موقع نیز بی تفاوتی ها ادامه خواهد داشت .
علی قانصوه اظهار داشت : در این زمینه شورای امنیت باید سریعا تشکیل نشست داده و نسبت به این تجاوز آشکار به حق حاکمیت یک کشور عضو سازمان ملل واکنش نشان دهد .
خاورم 2082 ** 265 شماره 045 ساعت 09:56 تمام
۰ نفر