۲۷ اسفند ۱۳۹۲، ۱۳:۴۲
کد خبر: 81093145
T T
۰ نفر
نماينده ولي فقيه در اصفهان: نوروز مطابق با سيره حضرت زهرا (س) برگزار شود

اصفهان- ايرنا- نماينده ولي فقيه و امام جمعه اصفهان در آستانه عيد نوروز بر حفظ حرمت حضرت زهرا (س) تاكيد كرد و گفت: آيين نوروز امسال بايد مطابق با سيره حضرت زهرا (س) برگزار شود.

به گزارش روز سه شنبه دفتر امام جمعه اصفهان، آيت الله سيد يوسف طباطبايي نژاد با تبريك فرا رسيدن عيد نوروز، افزود: ديد و بازديد، صله رحم و پوشيدن لباس نو هيچ منافاتي با عزاداري ام الائمه (س) ندارد، زيرا سر زدن به خويشان و رسيدگي به احوال آنها از تاكيدات ائمه معصومين (ع) است.

وي تصريح كرد: در ديد و بازديد هاي نوروز دلجويي از خويشان و رفع مشكلات آنها بايد در اولويت كارها باشد كه به فرموده امام صادق (ع) شاد كردن مومنين بهترين و محبوب ترين طاعات پروردگار است.

آيت الله طباطبايي نژاد حضرت زهرا(س) را افتخار عالم وجود خواند و تصريح كرد: امام زمان (عج) به وجود مادرشان افتخار مي كنند و سنت خود را سنت فاطمي معرفي و ايشان را الگوي خود مي دانند.

وي اضافه كرد: رسول خدا (ص) نيز حضرت فاطمه (س) را پاره تن خود خواندند و غم و شادي او را غم و شادي خود عنوان كردند، بنابر اين ما مسلمانان نيز بايد به اين شخصيت بزرگ كه مورد احترام همه بزرگان و ائمه معصومين (ع) است، احترام گذاشته و حرمت ايام عزاي اين بزرگوار را نگه داريم.

وي گفت: عيد از ريشه 'عود' و به معناي بازگشت است و از آن جهت آمدن بهار را عيد مي گويند كه درختان، زمين و گياهان به طبيعت خود بر مي گردند و پس از زمستان سرد كه در ركود بودند رشد و نمو را آغاز مي كنند.

عضو مجلس خبرگان رهبري تصريح كرد: عيد براي انسانها زماني است كه به اصل و فطرت خود كه همان خداجويي و خداطلبي است برگردند و از همين جهت است كه ائمه معصومين (ع) روزي را كه انسان در آن گناه نكند، عيد مي دانند.

وي به اعياد قربان و فطر اشاره و عنوان كرد: اين روزها هم از آن جهت عيد است كه بندگان پس از چند روز اطاعت و فرمانبري از خدا به سوي خدا باز مي گردند.

وي براي همه هموطنان و مسلمانان سال سرشار از خير و بركت را آرزو كرد و گفت: اميدوارم در سال پيش رو تبعيت از رهبري و پيروي از راه شهدا سرلوحه همه كارها قرار گيرد و عملكرد مردم خرسندي امام زمان (عج) را به دنبال داشته باشد.

د / 7131/ 607