۲۷ اسفند ۱۳۹۲، ۱۳:۰۲
کد خبر: 81093025
T T
۰ نفر
توجه به فرهنگ، تاريخ و تمدن شاخص كار فرهنگي در سال آينده است

تبريز - ايرنا - شهردار تبريز گفت: توجه به فرهنگ، تاريخ و تمدن شاخص كار فرهنگي در سال آينده است.

صادق نجفي روز سه شنبه در جمع هنرمندان استان آذربايجان شرقي اظهار كرد: رويكرد برنامه هاي فرهنگي در سال آينده بر مبناي برنامه هايي است كه پيشتر تدوين و تصويب شده و تلاش خواهد شد در همين چارچوب ادامه يابد.

وي اضافه كرد: اين برنامه ها در سه حوزه فرهنگ، تاريخ و تمدن و با توجه به محتوايي مذهبي و ملي صورت اجرايي خواهد يافت.

نجفي همچنين گفت: تلاش براي احياي زيرساخت هاي تاريخي نظير توجه به ربع رشيدي، ارك عليشاه، برج خلعت پوشان، و محلات قديمي تبريز از برنامه هاي شهرداري براي سال آينده است.

وي از مطالعه محلات تبريز به عنوان بخشي ديگر از برنامه هاي فرهنگي شهرداري تبريز براي سال آينده خبر داد و اظهار كرد: در هر بخشي از تبريز كه نشاني از هويت و قدمت فرهنگي ببينيم، حضور خواهيم داشت و تلاش ما نيز بر اين پايه استوار خواهد بود و بر آن مديريت خواهيم كرد.

نجفي توجه به فرهنگ بازار تبريز و نيز مساجد قديمي را از ديگر برنامه هاي شهردار تبريز در بخش فرهنگي عنوان كرد و گفت: بايد با تلاش و كوشش كار كنيم كه تبريز گذشته پرافتخار خود را بازيابد.

شهردار تبريز همچنين از عموم فعالان فرهنگي و هنري تبريز خواست با پاسداشت گذشته و تاريخ تبريز به اقدامات صورت گرفته در حال حاضر با ديده مثبت بنگرند تا مديران نيز روحيه ادامه كار داشته باشند.

نجفي ادامه داد: به اراده اي كه براي احياي تبريز و تلاش براي بازسازي آن در شأن مردم تبريز در اين دوره از مديريت شهرداري و شورا صورت گرفت، ايمان دارم.

در اين نشست هنرمندان رشته هاي مختلف استان به بيان نكته نظرات و مشكلات حوزه خود پرداختند.

7223/587