۲۵ اسفند ۱۳۹۲، ۱۸:۲۶
کد خبر: 81090490
T T
۰ نفر

همايش روز جهاني كليه در سبزوار برگزار شد

۲۵ اسفند ۱۳۹۲، ۱۸:۲۶
کد خبر: 81090490
همايش روز جهاني كليه در سبزوار برگزار شد

سبزوار- ايرنا- همايش روز جهاني كليه روز يكشنبه با حضور مسوولان و جمعي از بيماران ديابتي و پرفشاري خون و رابطين سلامت در سبزوار برگزار شد.

مدير درمان دانشگاه علوم پزشكي سبزوار در حاشيه برگزاري اين همايش در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت : اين همايش به مناسبت روز جهاني كليه كه شعار امسال آن سالمندي و بيماري هاي مزمن كليه است و به منظور اطلاع رساني و پيشگيري از بيماري هاي كليه در اين شهرستان برگزار شد.

دكتر رضا فروزان بر پيشگيري تاكيد كرد و گفت : ما در پيشگيري نيازمند فرهنگ سازي هستيم و در اين راه از همه دستگاه هاي اجرايي ، رسانه ها و نيز مردم استمداد مي جوييم.

مدير درمان دانشگاه علوم پزشكي سبزوار از سايت ها و رسانه هاي خبري و محلي اين شهرستان خواست ستوني را به بحث پيشگيري از بيماري ها اختصاص دهند.

دكتر فروزان همچنين در خصوص پيشگيري از بيماري هاي كليه گفت : كساني كه مبتلا به ديابت و پرفشاري خون هستند جزء گروههاي در معرض خطر بيشتر هستند كه اين بيماران هم با مديريت خوب درماني و به كار بستن توصيه هاي پزشكان به اين بيماري مبتلا نخواهند شد.

وي رژيم غذايي مناسب ، ورزش و جلوگيري از مصرف خودسرانه دارو بويژه مسكن ها و آنتي بيوتيك ها را از جمله راههاي پيشگيري از بيماري هاي كليه عنوان كرد.

وي با اشاره به مصرف زياد آب به عنوان يكي از راههاي درمان بيماري هاي كليه گفت : استفاده از آب بايستي به صورت منطقي باشد و اگر رژيم خاصي در اين زمينه براي بيمار باشد بايد فقط با نظر كارشناس يا پزشك انجام شود.

مدير درمان دانشگاه علوم پزشكي سبزوار با اشاره به راه اندازي بخش دياليز صفاقي در اين شهرستان گفت : از محل اعتبارات اين دانشگاه و وزارتخانه 11 دستگاه جديد هم خريداري شده كه براساس نياز در آينده به كارگيري مي شود.

در اين همايش دكتر عمادزاده از پزشكان فوق تخصص كليه و نيز يكي از كارشناسان تغذيه مطالبي را در خصوص بيماري هاي كليه و پيشگيري از آن بيان كردند.

برگزاري نشست پرسش و پاسخ از جمله برنامه هاي همايش روز جهاني كليه در سبزوار بود.

7495/7499/659