۲۵ اسفند ۱۳۹۲، ۱۶:۱۸
کد خبر: 81090308
T T
۰ نفر

امر به معروف و نهي از منكر بايد از مدارس آغاز شود

۲۵ اسفند ۱۳۹۲، ۱۶:۱۸
کد خبر: 81090308
امر به معروف و نهي از منكر بايد از مدارس آغاز شود

آستارا ـ ايرنا ـ مسوول معاونت تربيت و آموزش سپاه قدس گيلان گفت: با تقويت برنامه هاي ديني و فرهنگي ، امر به معروف و نهي از منكر بايد از سطح مدارس آغاز شود.

به گزارش خبرنگار ايرنا ، حجت الاسلام محمدحسن حسن زاده روز يكشنبه در جلسه كارگروه آموزشي امر به معروف و نهي از منكر فرماندهان واحدهاي مقاومت بسيج دانش آموزي سپاه آستارا در محل مسجد حضرت صاحب الزمان (عج) افزود: در بسياري از مواقع دانش آموزان بيشتر از والدين به حرف ها و نصايح معلمان توجه مي كنند.

وي با اشاره به اينكه موقعيت امر به معروف و نهي از منكر در مدارس بيشتر از ساير نهادها و اماكن مهياست ، اضافه كرد: دانش آموزان همواره به گفتار ، رفتار و كردار معلمان به عنوان الگو مي نگرند پس شايسته است معلمان با فراهم كردن ساز و كارها و شرايط لازم بهترين الگو براي آينده سازان اين مملكت باشند.

وي خدشه دار كردن فرهنگ اسلامي را مهمترين هدف دشمنان در جنگ نرم خواند و اظهار كرد: هم اينك دشمنان با سرمايه گذاري كردن بر روي گزينه فرهنگ مي خواهند اعتقادات و ايمان نوجوانان و جوانان را از درون سست و بي اساس كنند.

مسوول معاونت تربيت و آموزش سپاه قدس گيلان با بيان اينكه بهترين لحظات عمر دانش آموزان در مدارس سپري مي شود ، گفت: معلمان پرورشي و مسوولان واحدهاي مقاومت بسيج دانش آموزي بايد دانش آموزان را با منويات مقام معظم رهبري و نيز اهداف و آرمان هاي مقدس نظام جمهوري اسلامي بيش از پيش آشنا كنند.

حجت الاسلام حسن زاده در ادامه با اشاره به اينكه زبان امر كننده به معروف و نهي كننده از منكر بايد زباني نرم و خوش باشد ، افزود: امر كننده به معروف بايد به احكام ، اخلاق و رفتار اسلامي مقيد باشد و شرايط امر به معروف و نهي از منكر را نيز فرا بگيرد.

وي عامل بودن به اصول معروف ، اولويت بندي برخي منكرات ، مخاطب شناسي و رعايت شخصيت مخاطب ، موقعيت شناسي ، رعايت مراتب ، استفاده از ظرفيت ها و استمرار داشتن اين امر واجب را از جمله هشت اصل موفقيت در امر به معروف و نهي از منكر عنوان كرد.

به گزارش ايرنا ، در اين كارگاه آموزشي 22 نفر از فرماندهان واحدهاي مقاومت بسيج دانش آموزي شركت داشتند.

در ادامه اين كارگاه آموزشي ، دومين دوره آموزشي بسيجيان كادر شهرستان آستارا با همكاري واحد تربيت و آموزش سپاه ناحيه آستارا برگزار شد.ك/3

7105 / 535 / 695