۲۵ اسفند ۱۳۹۲، ۱۴:۱۶
کد خبر: 81090032
T T
۰ نفر
آب سد تالوار با سه هزار میلیارد ریال اعتبار به همدان می رسد

همدان- ایرنا- مدیرعامل شركت آب منطقه ای استان همدان گفت: طرح انتقال آب از سد تالوار به همدان برای تكمل و راه اندازی به سه هزار میلیارد ریال اعتبار جدید نیاز دارد.

'مرتضی عزالدین' روز یكشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت: طرح انتقال آب از سد تالوار به همدان 44درصد پیشرفت فیزیكی دارد و تاكنون یك هزار و 200 میلیارد ریال برای این طرح هزینه شده است.

وی ادامه داد: اعتبار مصوب سال 92 برای این طرح 260 میلیارد ریال بوده است كه 40 درصد آن تخصیص یافته و سال آینده نیز 270 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.

این مقام مسوول افزود: حدد 43 كیلومتر از خط انتقال آب سد تالوار به همدان باقی مانده و 90 كیلومتر انجام شده است كه اعتبار 270 میلیارد ریالی برای پیشرفت طرح كافی نیست.

عزالدین با تأكید بر این كه عملیات ساخت ایستگاه های پمپاژ آب این طرح شروع شده است، گفت: در حال حاضر 11 كیلومتر لوله در اختیار پیمانكار قرار داده شده و درحال انجام كار است.

وی درباره سد كلان ملایر نیز گفت: در حال حاضر سد كلان ملایر 98 درصد پیشرفت فیزیكی دارد و آبگیری نیز شده است و حجم آب وجود دریاچه سد به 10 میلیون متر مكعب می رسد.

عزالدین گفت: اعتبار این طرح در سال جاری چهار میلیارد و 800 میلیون ریال بود اما در سال آینده 80 میلیارد ریال برای آن در نظر گرفته شده است كه در صورت تخصیص كامل ،طرح تكمیل خواهد شد.

وی تأكید كرد:خط لوله انتقال آب از سد كلان به ملایر ردیف اعتباری جداگانه دارد و در اجرا30 درصد پیشرفت فیزیكی دارد كه سال آینده 70 میلیارد ریال بودجه برای آن پیش بینی شده است.

مدیر عامل شركت آب منطقه ای همدان گفت: برای احداث و تكمیل تصفیه خانه سد كالان به دنبال استفاده از ظرفیت بخش خصوصی هستیم كه 340 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

7532/575