۲۴ اسفند ۱۳۹۲، ۱۸:۱۱
کد خبر: 81088880
T T
۰ نفر
تقارن نوروز و ايام فاطميه فرصت مغتنمي براي ترويج سبك زندگي فاطمي است

فيروزكوه- ايرنا- امام جمعه شهرستان فيروزكوه گفت: در تقارن نوروز و فاطميه، فرهنگ و سبك زندگي فاطمي را اشاعه و ترويج دهيم.

به گزارش ايرنا، حجت الاسلام والمسلمين 'عبدالعلي استيري' روز شنبه در جلسه شوراي آموزش و پرورش شهرستان فيروزكوه در سالن اجتماعات اداره آموزش و پرورش شهرستان، با اشاره به فرارسيدن سالروز شهادت حضرت فاطمه مرضيه(س) اظهاركرد: آن حضرت نخستين شهيده راه ولايت بود و شهادت ايشان از بزرگترين مصيبت هاي جهان اسلام است.

وي با اشاره به در پيش بودن ايام نوروز، گفت: عيد نوروز مورد تاييد اسلام و ائمه معصومين(ع) و روزي است كه اهل بيت(ع) در انتظار فرج امام عصر(عج) به سر مي برند.

حجت الاسلام استيري تصريح كرد: عيد نوروز به دليل سنت هاي پسنديده آن از جمله صله ارحام، دستگيري از نيازمندان، نوعدوستي و . . . مورد تاييد اسلام است.

وي با اشاره به تقارن نوروز و ايام فاطميه كه آغاز و پايان تعطيلات با نام مقدس حضرت زهراي اطهر(س) پيوند خورده، تصريح كرد: در اين ايام آحاد جامعه بايد در ايجاد، اشاعه و ترويج سبك زندگي فاطمي بكوشند.

امام جمعه شهرستان فيروزكوه با كلامي از امام عصر(عج) اشاره كرد كه فرمود 'فاطمه(س) الگو و اسوه زندگي من است'، ابراز اميدواري كرد؛ سيره و منش آن حضرت در زندگي فردي، خانوادگي و اجتماعي را سرلوحه خود قرار دهيم تا زندگي مان رنگ و بوي فاطمي به خود بگيرد.

تهرام/8142/1457/