۲۴ اسفند ۱۳۹۲، ۱۷:۳۳
کد خبر: 81088812
T T
۰ نفر
پیشرفت 56 درصدی پرو‍ژه ها مدرسه سازی بنیاد بركت در مناطق زلزله زده

تهران - ایرنا- پروژه های مدرسه سازی در مناطق زلزله زده آذربایجان شرقی به همت بنیاد بركت وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) پیشرفت 56 درصدی داشته است.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی بنیاد بركت ساخت 21 مدرسه از سوی بنیاد بركت در مناطق زلزله زده ورزقان، هریس و اهر در آذربایجان شرقی به طور میانگین حدود 56 درصد رشد فیزیكی داشته است.

این مدارس شامل 126 كلاس درس است كه یكی از بزرگ ترین پروژه‌های مدرسه سازی این بنیاد در سطح كشور محسوب می شود.

در این پروژه 10 مدرسه در روستاهای اهر، 7 مدرسه در روستاهای هریس و 4 مدرسه در روستاهای ورزقان با بهترین استاندارها ساخته می شود.

این بنیاد در حال ساخت 5 مدرسه دیگر با 12 كلاس درس در دیگر مناطق محروم استان آذربایجان شرقی است.

این مدارس در روستاهای نوجه ده كوه، آلمالو، گونه باخان، جناغ بلاغ سفلی و مین باش حصارلو ساخته می شود و در اختیار آموزش و پرورش قرار خواهد گرفت.

پیش از این 3 مدرسه شامل 17 كلاس درس نیز در روستاهای قوزلوجه، خاسبان و قزل دیزج این استان ساخته شده بود كه در حال حاضر در مقاطع ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان پذیرای ده ها دانش آموز هستند.

مجموع اعتباراتی كه برای ساخت این 29 مدرسه در مناطق محروم و زلزله زده آذربایجان شرقی، بنیاد بركت پیش بینی كرده است به 67 میلیارد و 538 میلیون ریال می رسد.

بنیاد بركت برای مدرسه سازی در مناطق محروم و كمتر توسعه یافته كشور تاكنون بالغ بر 809 میلیارد ریال هزینه كرده است.

متوسط پیشرفت فیزیكی طرح های مدرسه سازی این بنیاد تاكنون در سطح كشور به میزان 78 درصد بوده است.

ساخت مدارس بنیاد بركت در 378 روستا و منطقه در سطح كشور برنامه ریزی شده كه تاكنون 273 باب از این مدارس به بهره برداری رسیده است.

بنیاد بركت در سال های گذشته با جدیت، رهنمود رهبر معظم انقلاب را برای ساخت یك هزار مدرسه در مناطق محروم كشور، دنبال كرده است.

بنیاد بركت علاوه بر تحویل 273 مدرسه با 1167 كلاس درس در نقاط مختلف و محروم كشور، درحال ساخت 137 مدرسه جدید در سایر روستاها و مناطق محروم است تا امكان تحصیل در شرایط مناسب برای فرزندان مناطق محروم كشور فراهم شود.

مدارس جدید شامل 587 كلاس درس است كه با ایمن ترین و بهترین استانداردهای اماكن آموزشی ساخته خواهد شد.

اجتمام**3377**1436
۰ نفر