۲۴ اسفند ۱۳۹۲، ۱۵:۲۷
کد خبر: 81088586
T T
۰ نفر

دومين همايش مردمي نجات بخش كوه شاه برگزار شد

۲۴ اسفند ۱۳۹۲، ۱۵:۲۷
کد خبر: 81088586
دومين همايش مردمي نجات بخش كوه شاه برگزار شد

بافت - ايرنا - ورزشكاران و كوهنوردان، اهالي روستاهاي اطراف كوه شاه، مسوولان و نماينده مردم بافت، رابر و ارزوئيه در مجلس با برپايي همايشي، خواستار توقف كامل فعاليت معدن سنگ آهن كوه شاه در چهارمين قله مرتفع ايران توسط پيمانكاران و سرمايه گذاران شدند.

به گزارش ايرنا، در اين همايش كه روز جمعه با وجود سردي هوا و بارش شديد برف برگزار شد، تمامي اقشار از خردسال تا بزرگسال حضور داشتند و بر حفاظت از منابع بكر طبيعي و مواهب الهي تاكيد كردند.

نماينده مردم بافت، رابر و ارزوئيه در مجلس شوراي اسلامي در جمع شركت كنندگان در اين همايش ضمن محكوميت فعاليت اين معدن براساس كارشناسي هاي انجام شده گفت: برگزاري اين دو همايش در قالب برنامه نجات بخش كوه شاه، پيام گيرا و مناسب براي مسوولان استاني و كشوري است كه با برگزاري اين همايش ها تصميمات اخذ شده بنا بر تعطيلي اين عمليات است.

'عليرضا منظري توكلي' افزود: پيمانكاران و سرمايه گذاران اين برنامه بنا بر پيشنهادات ايراد شده مي توانند براي سرمايه گذاري در بخش توريستي و گردشگري اين منطقه طبيعي و بكر اقدام نمايند.

وي ضمن قدرداني از تلاش مسوولان استاني بويژه استاندار كرمان براي توقف فعلي عمليات حفاري و بهره برداري از معدن ابراز اميدواري كرد: با تلاش و همت ساير مسوولان و همكاري آنها تا خردادماه سال آينده عمليات اجرايي اين معدن به طور كامل متوقف شود.

در پايان همايش كه با اجراي برنامه هاي فرهنگي متنوع همراه بود شركت كنندگان با كاشت نهال در دامنه كوه شاه حمايت خود را از محيط زيست و عرصه هاي طبيعي و نجات كوه شاه اعلام كردند.

در اين همايش كه با حضور يكهزار و 500 نفر برگزار شد، هزار اصله درخت سرو به نشانه استقامت و پايداري و با شعار استواري و ماندگاري در دامنه كوه شاه غرس شد.

نخستين همايش مردمي نجات كوه شاه نيز با حضور دو هزار نفر از علاقه مندان به محيط زيست و طبيعت شهريور ماه گذشته برگزار شد.ك/2

7443/8154/2624