۲۳ اسفند ۱۳۹۲، ۱۵:۵۴
کد خبر: 81087177
T T
۰ نفر
ابراز نگراني اسپانيا از بحران ديپلماتيك در شوراي همكاري خليج فارس

مادريد- ايرنا- 'خوسه مانوئل گارسيا مارگالو' وزير امور خارجه اسپانيا در ديدار با 'خالد بن محمد العطيه' همتاي قطري خود، نگراني مادريد در مورد بحران ديپلماتيكي در شوراي همكاري خليج فارس را ابراز كرد.

به گزارش ايرنا، وزارت خارجه اسپانيا روز پنجشنبه در اطلاعيه اي اعلام كرد: 'گارسيا مارگالو' از همتاي قطري خود در مقر اين وزارت در كاخ 'ويانا' ملاقات كرد و با وي در مورد مسائل دوجانبه و بين المللي نظير جنگ در سوريه و تحولات سياسي در كشورهاي شمال آفريقا و يا مذاكرات بين اسراييل(رژيم صهيونيستي) و فلسطين به گفتگو پرداخت.

العطيه در حالي‌ با وزير خارجه اسپانيا ديدار كرد كه به تازگي بين قطر و چند كشور حوزه خليج فارس نظير عربستان سعودي، امارات متحده عربي‌ و بحرين تنش هاي سياسي ايجاد شده است.

تنش هاي مذكور موجب شدند كه عربستان سعودي، امارات متحده عربي‌ و بحرين ، سفيران خود در قطر را به دليل اين كه قطر را متهم كرده ا‌ند كه در امور داخلي‌ كشورهايشان دخالت كرده و به پيمان امنيتي گروهي اين كشورها عمل نكرده است، فرا بخوانند

بر اساس اين اطلاعيه، مارگالو همچنين بر تمايل اسپانيا مبني بر اينكه از طريق گفت وگو، مشكل كنوني به زودي در داخل شوراي همكاري خليج فارس حل شود را به همتاي قطري خود ابراز كرد.

وزير اسپانيايي اعلام كرده كه مادريد و اتحاديه اروپا يك گفت وگوي مهم استراتژيكي و روابط روان سياسي و تجاري با سازمان همكاري خليج فارس دارند.

در زمينه روابط دوجانبه نيز، دو وزير بر سطح بسيار خوب روابط بين دو كشور تاكيد كردند و در اين مورد وزير خارجه اسپانيا با اشاره به توانمندي اين روابط به ويژه در زمينه اقتصادي و تجاري، تصريح كرد كه اين توانمندي هنوز 'بكر و دست نخورده' است.

وزير خارجه اسپانيا در اين زمينه بر منافع شركت هاي اسپانيايي براي شركت در 'توسعه بسيار بزرگ زيرساختي كه مسابقات جام جهاني‌ فوتبال قطر 2022 نياز دارد'، تاكيد نمود.

رئيس سياست خارجي اسپانيا همچنين پروسه اصلاحات اقتصادي در اسپانيا را براي همتاي خود شرح داد، افزون بر اينكه تلاش اقتصادي قطر در سالهاي اخير را ستود.

اروپام **1234**1275