۲۳ اسفند ۱۳۹۲، ۱۵:۴۵
کد خبر: 81087161
T T
۰ نفر
نماز جمعه، نماز روشنگري و تقويت وحدت مردم در جامعه اسلامي است

كيش - ايرنا - رييس شوراي سياست گذاري ائمه جمعه كشور با اشاره به برپايي نماز جمعه در 770 شهر كشور گفت: نماز جمعه در واقع نماز روشنگري و تقويت وحدت بعنوان دو رسالت مهم در جامعه اسلامي است.

به گزارش خبرنگار ايرنا، حجت الاسلام والمسلمين سيد'رضا تقوي' در سخناني در جمع نمازگزاران جزيره كيش افزود: تقويت حضور مردم در صحنه هاي دفاع از نظام اسلامي و پيوند مردم با ولايت از ديگر رسالت هاي برپايي نماز جمعه است.

وي با بيان اينكه صاحب اصلي و متولي نماز جمعه حضرت وليعصر (عج) است، تاكيد كرد: مردم با حضور در نمازهاي جمعه بيعت خود را با رهبري تجديد مي كنند تا از اين طريق راه را بر توطئه هاي دشمنان ببندند.

تقوي اظهار كرد: رسالت نماز جمعه بسيار مهم است و براي هر جامعه ايي كه بخواهد اسلامي زندگي كند وجود اين چنين جرياناتي ضروري است چرا كه نماز جمعه به تقويت اجتماعي جامعه نيز كمك مي كند.

رييس شوراي سياست گذاري ائمه جمعه كشور گفت: ابلاغ سياست هاي نظام اسلامي از تربيون نماز جمعه به جامعه مسلمين صورت مي گيرد يعني نماز جمعه هم در تربيت ديني افراد جامعه رسالت دارد و هم تقويت كننده نظام اسلامي است.

به گفته وي، مقام معظم رهبري در ارتباط با نماز جمعه مي فرمايد نمازهاي جمعه در كشور بخشي از كار دستگاه رهبري يعني امامت و رهبري جامعه را انجام مي دهند و مردم را به استقامت در راه خدا دعوت مي كنند، پس نماز جمعه قدرت مقاومت مردم در برابر توطئه ها و فتنه هاي دشمن را افزايش مي دهد.

وي اظهاركرد: معظم له مي فرمايند كه نماز جمعه مركز جوشش و رويش اميد در مردم است ولي نه اميد كاذب، بلكه اميد واقعي و حقيقي ، پس مردم ياد مي گيرند در سايه اميد زندگي كنند و بر آن نشاط بخشند چرا كه نماز جمعه بايد مردم را از اشتباهات نيز باز دارد.

تقوي يادآور شد: نماز جمعه نماز بصيرت افزايي است و اگر فتنه و حركت انحرافي در جامعه اسلامي مشاهده شود و بدعتي در حامعه اشاعه شود رسالت روشنگري و آگاه سازي جامعه بر عهده خطيب جمعه و از تريبون نماز جمعه گذاشته شده تا ماهيت فتنه و جريان انحرافي را براي مردم روشن كند تا مردم دچار اضطراب و تشويش و نگراني نشوند.

وي خاطر نشان كرد: خطيب جمعه مورد اعتماد دستگاه رهبري است عادل و آگاه به مسايل روز بوده و هر كلام و موجي كه از حنجره او بيرون مي آيد مردم بايد به آن اعتماد كنند چرا كه او آگاهانه و دلسوزانه با رفتارهاي پدرانه به آگاهسازي جامعه مي پردازد.

رييس شوراي سياست گذاري ائمه جمعه كشور افزود: در طول سال هاي پس از پيروزي انقلاب اسلامي اين كشور با فراز و نشيب هاي زيادي روبرو بود و توطئه هاي زيادي عليه مردم و نظام اسلامي از سوي دشمن برنامه ريزي شد كه نمازهاي جمعه در خنثي سازي اين توطئه ها نقش بسيار مهم و بسزايي ايفا كردند.

تقوي در بخش ديگري با اشاره به تلاش هاي دشمنان براي آسيب زدن به نظام اسلامي اظهار كرد: آنها حسرت سازش با ايران اسلامي را به گور خواهند برد چون ما در مقابل زياده خواهي هاي آنها ايستاده ايم و اجازه نمي دهيم حقوق اين ملت پايمال شود.

به گفته وي، گروه ديپلماسي و مذاكره كنندگان كشورمان بايد مقاوم و قدرتمند باشند و بدانند رهبري، مردم و دعاي شهدا آنها را در ميدان مقاومت پشتيباني مي كند پس سر تسليم فرود نياورند و قاطعانه همانطوريكه تاكنون ايستاده اند از حقوق اين ملت و نظام اسلامي محافظت كنند.

وي اضافه كرد: در صف مقدم اين حمايت ها مقام معظم رهبري قرار دارد كه شجاع، با بصيرت و آگاهانه پرچمي را كه امام راحل برافراشته بر دوش گرفته و كشور را در مقابل توطئه هاي دشمن هدايت و رهبري مي كند.

وي تصريح كرد: سياست مداران، مسوولان و مردم بدانند آمريكا اينك بيشتر از ايران اسلامي به مذاكره نياز دارد چون ما اكنون قدرت تاثير گذاري در جهان بخصوص منطقه خاورميانه هستيم ولي اين قدرت، قدرت نظامي و توان موشكي ما نيست كه آنها را مي ترساند بلكه قدرت ترويج انديشه اسلامي است كه در حال گسترش در جهان است.

تقوي با بيان اينكه ملت ايران هيچ هراسي از گزينه هاي روي ميز دشمن ندارد، گفت: آنها اگر توان داشتند از اين ابزار خود (گزينه نظامي) عليه ايران استفاده كنند لحظه اي دريغ نمي كردند ولي بايد بدانند اگر دست از پا خطا كنند پايگاه هايشان در منطقه بخصوص رژيم صهيونيستي را با قدرت در هم مي كوبيم.

وي به توطئه هاي غرب براي نابودي سوريه هم اشاره كرد و افزود: اينك سوريه خط مقدم مقابله با صهيونيست است از اين رو دنياي غرب همه توان و تلاش خود را براي از ميان برداشتن حكومت بشار اسد بكار گرفته و با تكيه بر دلارهاي نفتي شيوخ عرب، تروريست هاي جنايتكار را عليه مردم بي گناه و مظلوم سوريه مسلح كرده است ولي به مدد مقاومت مردم، اين نقشه آنها نيز با شكست روبرو شده است.

9102/681
۰ نفر