۲۳ اسفند ۱۳۹۲، ۱۵:۳۷
کد خبر: 81087149
T T
۰ نفر
امام جمعه اصفهان: استقلال سياسي يك كشور منوط به خود كفايي اقتصادي است

اصفهان- ايرنا- نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه اصفهان گفت: استقلال سياسي يك كشور در صورتي تامين خواهد شد كه آن كشور در زمينه اقتصادي خود كفا باشد.

به گزارش ايرنا، آيت الله « سيد يوسف طباطبايي نژاد » در نماز جمعه اصفهان افزود: رهبر معظم انقلاب چندين سال است كه بر مساله اقتصادي تاكيد ويژه داشته اند.

وي افزود: اگر كشوري از لحاظ اقتصادي وابسته باشد كشورهاي ديگر عقايد و فرهنگ خود را بر آن ملت تحميل خواهند كرد.

امام جمعه اصفهان تاكيد كرد: براي مقابله با تهديدات دشمن و حفظ نظام و كشور بايد در زمينه تحقق اقتصاد مقاومتي اقدمات جدي انجام شود.

وي با تاكيد بر افزايش توليدات داخلي، گفت: مردم به جاي سرمايه گذاري در بانك ها بايد در عرصه توليد سرمايه گذاري كنند.

آبت الله طباطبايي نژاد با بيان اينكه اقتصاد مقاومتي به معناي رياضت اقتصادي نيست، گفت: در كشور ما همه چيز در دسترس مردم قرار دارد اما بايد شيوه هاي مصرف اصلاح شود.

نماينده ولي فقيه در استان اصفهان باور كشورهاي خارجي درباره وضعيت اقتصادي ايران را نادرست خواند و اظهار كرد: اينكه تحريم ها ما را پاي ميز مذاكره كشانده، حرف اشتباهي است كه از سوي دشمنان مطرح مي شود.

وي تاكيد كرد: اقتصاد مقاومتي ربطي به تحريم ها ندارد و به زمان حال مربوط نيست.

امام جمعه اصفهان افزود: اقتصاد مقاومتي بايد توسط نسل هاي بعدي انقلاب براي حفظ استقلال كشور ادامه يابد.

وي با تاكيد بر حضور همه اقشار مردم براي تحقق اقتصاد مقاومتي تصريح كرد: توليد كنندگان با افزايش توليد و مصرف كنندگان با كاهش مصرف در اين راه گام بردارند.

نماينده ولي فقيه در استان اصفهان تصحيح رسوم نادرست مانند دادن جهيزيه هاي سنگين را گامي در راستاي مقابله با دشمن عنوان كرد.

آيت الله طباطبايي نژاد در بخشي ازسخنان خود نيز به ايام عيد نوروز و مقارن شدن آن با ايام شهادت حضرت فاطمه(س) اشاره كرد و گفت: بايد حرمت اين ايام در نوروز سال آينده حفظ شود.

وي تصريح كرد: فريضه امر به معروف و نهي از منكر در ايام عيد پررنگ تر از ماه هاي ديگر سال باشد.

نماينده ولي فقيه و امام جمعه اصفهان در خطبه اول نماز جمعه اصفهان نيز به نكاتي درباره رفتار مرد با زن اشاره كرد و گفت: استفاده از مردان بايد در اولويت مسوولان براي استخدام در ادارات و دستگاههاي دولتي باشد.

وي با بيان اينكه حرف هايي كه بر خلاف حكمت الهي زده مي شود،به ضرر زن است، تصريح كرد: در دين اسلام تمام هزينه هاي زندگي بر دوش مرد گذاشته شده است و اولويت استخدام در دستگاههاي دولتي و خصوصي بايد با مردان باشد.

پ/7135/ 7132