۲۳ اسفند ۱۳۹۲، ۱۴:۱۸
کد خبر: 81087031
T T
۰ نفر
هيچ كشوري توان جلوگيري از گسترش اسلام ناب محمدي(ص) در دنيا را ندارد

سنندج - ايرنا - امام جمعه سنندج گفت: امروز تمام ملت هاي دنيا به حقانيت دين مبين اسلام پي برده اند و اين دين الهي به سرعت در حال گسترش است و هيچ كشوري توان جلوگيري از گسترس اسلام ناب محمدي (ص) را ندارد.

به گزارش خبرنگار ايرنا، ماموستا حسام الدين مجتهدي در خطبه هاي اين هفته نماز جمعه سنندج، به گرويدن بسياري از غير مسلمانان كشورهاي مختلف جهان به دين مبين اسلام اشاره كرد و افزود: دين اسلام امروز به شدت در حال گسترش است و برخي از كشورهاي مستكبر از جمله آمريكا و رژيم صهيونيستي از اين مساله نگران هستند.

وي به تلاش هاي استكبار جهاني براي جلوگيري از گسترش اسلام در دنيا اشاره كرد و گفت: اين كشورها به انحاي مختلف از جمله ايجاد اختلاف و دو دستگي در ميان مسلمانان و نشان دادن چهره خشن از اسلام به دنبال جلوگيري از گسترش دين اسلام هستند.

خطيب جمعه سنندج به پروژه اسلام هراسي دشمنان اين دين خدا نيز اشاره كرد و اظهار كرد: نشان دادن چهره خشن، منفي و طرفدار خشونت و آدمكش از دين اسلام كه ديني رحماني و مهرباني است از شگردهاي كشورهاي مستكبر است.

وي به موج بيداري اسلامي در منطقه نيز اشاره كرد و گفت: اين موج نيز در راستاي گسترش اسلام ناب محمدي (ص) به راه افتاده و نه تنها خاموش نمي شود بلكه روز به روز كشورهاي بيشتري را در بر مي گيرد.

ماموستا مجتهدي با اشاره به اينكه اين بيداري به تاسي از انقلاب اسلامي ايران ايجاد شده است، گفت: ايران اسلامي امروز در تمام زمينه ها بخصوص، امنيت، علم و تكنولوژي جزو كشورهاي برتر دنيا است و الگوي يك كشور اسلامي موفق است.

امام جمعه سنندج در بخش ديگري از خطبه هاي اين هفته نماز جمعه از دولتمردان و مسوولان در راستاي خدمت به ملت مسلمان ايران قدرداني كرد و خواستار تلاش بيشتر مسوولان در جهت رفع مشكلات مردم شد.

وي بيكاري، مشكلات اقتصادي، اعتياد و عدم ازدواج را يكي از مشكلات مردم بخصوص نسل جوان دانست و تاكيد كرد مي توان با برنامه ريزي و تلاش بيشتر اين مشكلات را نيز بر طرف كرد.

ماموستا مجتهدي همچنين توجه بيشتر به محرومان توسط مسوولان را مورد تاكيد قرار داد و اظهار كرد: در جامعه اسلامي رفع مشكلات محرومان بايد در اولويت اول مسوولان قرار گيرد.

وي به عدم پذيرش بيماران مستمند و نيازمند در بيمارستان هاي استان كردستان نيز انتقاد كرد و گفت: دليلي ندارد در كشوري اسلامي فرد مسلماني به دليل نداشتن هزينه هاي بيمارستاني با مشكل مواجه شود.

وي از روساي بيمارستان هاي استان كردستان و رييس دانشگاه علوم پزشكي كردستان خواست در اين زمينه تجديد نظر كنند و به بيماران نيازمند كمك نمايند.ك/3

7346/533