۱ آبان ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 8108555
T T
۰ نفر
مقام اتریشی پیگیری کننده طرح ناباکو وارد ترکمنستان شد ..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/08/01 عشق آباد ـ مقام بلندپایه دولت اتریش در امور موضوع طرح ناباکو روز چهارشنبه وارد عشق آباد پایتخت ترکمنستان شد.
به گزارش ایرنا از عشق آباد، خبرگزاری ترکمنستان گزارش داد که قرار است خانم ماریا رایخ رورویگ در این سفر با رییس جمهوری این کشورآسیای مرکزی دیدار و گفت و گو کند.
براساس این گزارش ، این مقام اتریشی همچنین با مقامات بلندپایه وزارت امورخارجه و نفت و گاز ترکمنستان مذاکره می کند.
طرح خطوط انتقال گاز ناباکو که بدون گذر از روسیه می باشد، ویژه انتقال حدود 30 میلیارد مترمکعب گاز طبیعی از آسیای مرکزی و آذربایجان براساس مسیر ترکیه ـ بلغارستان ـ رومانی ـ مجارستان ـ اتریش است .
گاز مورد نیاز این کشورها که گفته می شود عملیات اجرایی خطوط این لوله از سال 2010 میلادی با سرمایه گذاری بیش از هشت میلیارد دلار آغاز می شود از سوی کشورهای جمهوری اسلامی ایران ، آذربایجان ، ترکمنستان ، قزاقستان و عراق تامین خواهد شد.
در این راستا، تلاش ها برای انتقال گاز ترکمنستان از طریق این طرح به اروپا همچنان ادامه دارد و در این راستا علاوه برکشورهای غربی ،آذربایجان و ترکیه نیز تلاش دوچندانی از خود نشان می دهند.
در بهمن و اسفندماه پارسال هیات های مختلفی از آذربایجان و ترکمنستان ضمن سفر به پایتخت های یکدیگر، مذاکرات مفصلی در این زمینه انجام دادند.
آساق 1459**330**2190** شماره 135 ساعت 15:42 تمام
۰ نفر