۲۱ اسفند ۱۳۹۲، ۱۴:۱۶
کد خبر: 81084511
T T
۰ نفر
تمام واحدهای مسكن مهر استان اردبیل نیمه اول سال آینده واگذار می شود

اردبیل - ایرنا - معاون امور عمرانی استاندار اردبیل از تحویل تمام واحدهای مسكن مهر این استان تا نیمه اول سال آینده خبر داد.

به گزارش روز چهارشنبه استانداری اردبیل ، سیدكمال الدین میرجعفریان در جلسه شورای مسكن استان گفت: از مجموع 115 هزار و 800 واحد مسكن مهر در استان از جمله شهری و روستایی در قالب خودمالكین ، تعاونی های مسكن مهر و تفاهم نامه سه جانبه تاكنون 80 هزار و 800 واحد تحویل متقاضیان شده است.

وی با اشاره به این كه 35 هزار واحد دیگر نیز در حال تكمیل است افزود: با همكاری دستگاه های اجرایی به ویژه راه و شهرسازی و مشاركت بانك های عامل امیدواریم این تعداد واحدهای مسكن مهر تا شهریورماه سال 93 در اختیار افراد واجد شرایط قرار بگیرد.

وی تعداد واحدهای مسكن مهر احداث شده در شهرهای بالای 25 هزار نفر جمعیت استان را 53 هزار و 700 واحد ذكر كرد.

وی اظهار كرد: از این تعداد 36 هزار و 700 واحد تاكنون تكمیل و واگذار شده و 17 هزار واحد دیگر نیز با پیشرفت های متغیر در اختیار متقاضیان قرار می گیرد.

میرجعفریان افزود: در سال های گذشته 42 هزار واحد از مسكن های روستایی با همكاری مطلوب دستگاه ها و بانك های عامل مقاوم سازی شده و حدود چهار هزار و 600 واحد باقی مانده و تلاش می شود تا اوایل سال آینده 100 درصد این واحدها مقاوم سازی و بهسازی شوند.

وی از مسوولان دستگاه های مرتبط از جمله ثبت اسناد ، شهرداری ، نظام مهندسی و فرمانداران شهرستان های استان خواست همكاری های لازم را در به نتیجه رسیدن مطلوب مسكن مهر داشته باشند.

وی با اشاره به این كه آموزش گروه هدف مانند كارگران و مهندسان در ارتقای كیفیت اجرایی پروژه های عمرانی مهم است گفت: آموزش بحث بسیار مهمی در این زمینه است كه باید به صورت جدی مورد توجه دست اندركاران امر قرار بگیرد.

594/593