۱۹ اسفند ۱۳۹۲، ۲۳:۲۷
کد خبر: 81081724
T T
۰ نفر
استاندار خراسان شمالی: تفكرات دولت تدبیر با شعار و سخنرانی اجرا نمی شود

بجنورد - ایرنا - استاندار خراسان شمالی گفت: تفكرات و برنامه های دولت تدبیر و امید، نه با سخنرانی و شعارهای تكراری، بلكه با كار و تلاش صادقانه محقق خواهد شد.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری در روز دوشنبه، 'سیدعلی اكبر پرویزی' در دیدار با فعالان اصلاح طلب استان، تاكید كرد: بر این اساس از همه نیروهای همراه و معتقد به تفكر دولت تقاضای تلاش بیشتر برای حل مشكلات مردم را دارم.

وی گفت: در این مسیر به صورت عادلانه از تمام نیروهای مستعد، توانمند و مجرب استان كه تفكر دولت تدبیر و امید را قبول دارند، استفاده خواهم كرد.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی افزود: در انتصاب مدیران اولویت با نیروهای بومی است اما هیچ تعصبی نسبت به انتصاب نیروهای ضعیف و غیرمتخصص نداریم و در صورت نبود نیروی متخصص بومی، چاره ای جز استفاده از نیروهای توانمند غیربومی نیست.

پرویزی، تأخیر در انتصابات را ناشی از مسائل اداری و تأخیر در جواب استعلامات و كندی كار در وزرتخانه ها خواند و گفت: در خصوص انتصابات باید خواسته ها منطقی و در چهارچوب قانون باشد و البته به خواسته های غیرمعقول پاسخی نخواهیم داد.

استاندار خراسان شمالی افزود: امروز در سطح استان دو هزار و 500 پروژه نیمه تمام داریم كه برای تكمیل آنها به 50 هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است و ما در شرایط مالی و بودجه ای كنونی راهی جز اولویت بندی این طرحها نداریم.

پرویزی در مورد فرودگاه بجنورد گفت: در سال جاری 200 میلیارد ریال برای توسعه این طرح هزینه شده و برای سال آینده نیز پیگیر جذب 100 میلیارد ریال دیگر هستیم و باتوجه به شرایط كنونی طرحی در نقطه دیگری از استان برای فرودگاه در دست اقدام نیست و طرح چنین مسایلی در رسانه ها كار مطلوبی نیست.

وی با اشاره به نزدیكی زمان آغاز اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه ها گفت: مدیریت استان برای اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه ها نیازمند تثبیت مدیریت ها و همراهی مدیران با سیاست های دولت است.

معاون سیاسی، امنیتی استاندار خراسان شمالی نیز گفت: امنیت بامشاركت همه جریان های سیاسی به عنوان نخبگان جامعه به دست می آید و نقش اول در تأمین امنیت را گروه های سیاسی به عنوان عناصر بقای هر نظام عهده دار هستند.

'محمدرحیم نوروزیان' افزود: اگر گروه های سیاسی به حفظ آرامش در جامعه توجه كنند مردم در فضای آرام و بانشاط در كنار یكدیگر زندگی خود را ادامه می دهند و حضور و مشاركت مردم و نیروهای سیاسی باعث ایجاد امنیت پایدار در جامعه خواهد شد.

وی تاكید كرد: هیچ گاه یك گروه به تنهایی نمی تواند كشور را اداره كند و باید همه گروه ها و جریان ها در اداره كشور مشاركت داشته باشند. ك/1

626