۱۹ اسفند ۱۳۹۲، ۲۰:۲۵
کد خبر: 81081628
T T
۰ نفر
محاكمه نایب رییس سابق پارلمان انگلیس به اتهام تجاوز و سوءاستفاده جنسی

لندن - ایرنا - محاكمه 'نایجل ایوانس' نایب رییس سابق مجلس عوام انگلیس به اتهام 9 فقره تجاوز و سوءاستفاده جنسی روز دوشنبه در دادگاه كیفری شهر پرستون واقع در شمال این كشور آغاز شد.

به گزارش ایرنا به نقل از منابع محلی، در نخستین جلسه محاكمه این سیاستمدار انگلیسی برخی از موارد اتهامی از جمله سوءاستفاده و آزار جنسی دو مرد جوان توسط وی در ساختمان پارلمان و همچنین در جریان برگزاری كنفرانس سالانه حزب محافظه كار مطرح شد.

در جلسه دادگاه همچنین اعلام شد كه 'نایجل ایوانس' به دفعات از موقعیت و قدرت خود برای تسلیم كردن قربانیان سوء استفاده كرده است.

'مارك هیوود' نماینده دادستان در جریان طرح شكایت خود به اعضای هیات منصفه دادگاه گفت كه نایجل ایوانس با سوءاستفاده از موقعیت خود هفت مرد جوان را مورد آزار و اذیت جنسی قرار داده و از جمله در سال گذشته میلادی به یكی از آنان تجاوز كرده است.

وی افزود: متهم بر این باور بوده است كه موقعیت ویژه اش باعث می شود كسی نتواند علیه او شكایت كند.

بر اساس محتویات پرونده، اتهامات مطرح شده علیه نایب رییس سابق پارلمان انگلیس طی سال های 2002 تا 2013 میلادی و در اماكن مختلف اتفاق افتاده است.

نایجل ایوانس اتهامات وارده را رد كرده است.

وی كه در سال 2010 میلادی به عنوان یكی از سه نایب رییس پارلمان انگلیس انتخاب شده بود، پس از اینكه تابستان امسال رسما به تجاوز و آزار جنسی متهم شد و پرونده قضایی علیه وی تشكیل گردید، مجبور شد از سمت نایب رییسی مجلس عوام و همچنین حزب حاكم محافظه كار كناره گیری كند.

وی كه پس از دو بار دستگیری و بازجویی به قید وثیقه آزاد است، همچنان به عنوان نماینده مستقل در پارلمان حضور دارد.

ایوانس 56 ساله در سال 2010 میلادی و مدت كوتاهی پس از انتخاب شدن به سمت نایب رییسی مجلس عوام، رسما اعلام كرد كه همجنس باز است.

وی از سال 1992 نماینده پارلمان می باشد و طی دو دهه گذشته پست های مهمی را در حزب محافظه كار برعهده داشته است.

اروپام**345