۱۹ اسفند ۱۳۹۲، ۱۹:۳۹
کد خبر: 81081593
T T
۰ نفر
سه هزار فرزند شاهد و ايثارگران در خراسان رضوي بيكار هستند

مشهد-ايرنا-مدير كل بنياد شهيد و امور ايثارگران خراسان رضوي گفت:در حال حاضر سه هزار نفر از فرزندان شاهد و ايثارگران در استان بيكار هستند.

عابدين عابدي مقدم روز دوشنبه در نشست خبري در جمع اصحاب رسانه گفت: اين تعداد از فرزندان شاهد و ايثارگر در سنين 25 تا 35 سال هستند.

وي با بيان اينكه امسال به دليل تغيير دولت و عدم ثبات مورد نياز در انجام يك سري امور سال خزان اشتغال فرزندان شاهد و ايثارگر را داشته ايم، گفت: اميدواريم در سال آينده و با ايجاد ثبات در دولت و تعيين برنامه ريزي هاي لازم و الزام دستگاههاي اجرايي ، شاهد اشتغال اين افراد باشيم.

وي اظهارداشت: طبق قانون در مجموع 30 درصد ظرفيت استخدامي دستگاههاي دولتي بايد به خانواده شهدا، جانبازان و ايثارگران و آزادگان اختصاص يابد.

عابدي مقدم در ادامه با اشاره به اينكه 22 اسفند ماه سالروز تاسيس بنياد شهيد و امور ايثارگران است، گفت: معتقديم بايد اين روز را به نام روز شهدا نامگذاري نماييم تا از سال آينده با اين محوريت اقدام به برنامه ريزي هرچه بهتر در جهت گراميداشت ياد شهداي عزيز و هميشه زنده باشيم.

اين مسوول بيان كرد:به مناسبت گراميداشت اين ايام امسال برنامه هاي متعدد و متنوعي در نظر گرفته شده است كه يكي از مهمترين آنها برگزاري همايش بزرگ مروجين فرهنگ و ايثار و شهادت در استان با حضور بيش از 1200 نفر است.

وي گفت: در اين همايش از 22 هنرمند منتخب و داراي اثر در حوزه فرهنگ ايثار و شهادت تقدير و تجليل مي شود.

وي با بيان اينكه بنياد شهيد و ايثارگران در سطح ملي 65 برنامه تحولي را سرلوحه امور كاري خود قرار داده است، گفت: اين برنامه ها در سه قالب برنامه هاي كوتاه، ميان و بلند مدت طراحي و برنامه ريزي شده است كه حداكثر تا سال 94 فرصت اجرايي شدن دارد.

مدير كل بنياد شهيد و امور ايثارگران استان خراسان رضوي در ادامه اظهارداشت: استوديوي شاهد و امور ايثارگران راه اندازي شده است و در قالب آن يك ميليون و 100 هزار نسخه از آثار شهدا و خاطرات شفاهي آنان ثبت و ضبط شده است.

وي گفت: به مناسبت گراميداشت روز شهدا 22 اسفند ماه جاري يك هزارو 500 يادواره شهدا در استان برگزار مي شود.

وي با بيان اينكه در استان يك هزار و 459 گلزار شهدا و در اين تعداد 15 هزار و 940 مزار شهيد وجود دارد، گفت: از اين تعداد 10 هزار و 529 مزار شهدا ساماندهي شده است و بقيه مزارها نيز در هماهنگي با شهرداري ها و دهياري ها به زودي ساماندهي مي شود.

وي با اشاره به اينكه استان خراسان رضوي رتبه اول كسور را در جذب اعتبارات مسكن و مناسب سازي زيست شهري كسب كرده است، گفت: در اجراي طرح ملي سپاس سهم استان خراسان رضوي حضور مسوولان اين اداره كل در منزل يك هزار و 800 نفر از خانواده هاي شهدا بود كه اين طرح بخوبي در حال اجراست.

وي بيان كرد: در سالجاري دو هزار و 841 پرونده جانبازاني كه تشديد ضايعات مجروحيت داشتند،براي نخستين بار داراي پرونده شدند و يا مجروحيت آنها تعيين شد.

وي گفت: در حوزه درمان نيز براي بيش از 500 نفر از مجروحيني كه نواقص پرونده داشتند،پرونده تكميل گرديد.

عابدي مقدم با اشاره به فعاليت هاي حوزه فرهنگي بنياد شهيد و امور ايثارگران استان، اظهارداشت: از ابتداي امسال 180 برنامه كوه پيمايي ويژه خانواده شهدا و ايثارگران برگزار گرديد كه بيش از 30 هزارنفر در آن شركت كرده اند.

اين مسوول بيان كرد: در سالجاري خانواده شهداو ايثارگران استان بيش از 40 مدال طلا و نقره كشوري را در المپيادهاي ورزشي كسب كردند.

وي گفت: هم اينك 13 هزار و 617 دانشجو، بيش از 1300 نخبه شاهد و ايثارگر و پنج هزار و 997 دانش آموز در طرح شاهد از خدمات اين اداره كل بهره مند مي شوند.ك/2

7496/659