۱۹ اسفند ۱۳۹۲، ۱۵:۴۶
کد خبر: 81081251
T T
۰ نفر
عضو تيم ملي پومسه بانوان: براي قهرمانان شغل ايجاد شود

اصفهان- ايرنا- عضو تيم ملي پومسه بانوان و دارنده 14 مدال برون مرزي تكواندو گفت: مسوولان شرايط و طرح هاي اشتغالزايي براي قهرمانان ايجاد كنند.

'مهسا مرداني' روز دوشنبه در گفت و گوي اختصاصي با خبرنگار ايرنا اظهار كرد: اكثر قهرمانان، تمام زمان زندگي خود را وقف عرصه هاي ورزشي و افتخارآفريني براي كشورشان كرده اند و شايسته است مورد حمايت مسوولان استان و كشور قرار گيرند.

وي افزود: هيات استان حمايت ها معنوي زياد از ورزشكاران دارد اما به دليل مسائل مالي اداره كل ورزش و جوانان استان آنگونه كه بايد ورزشكاران به ويژه بانوان را مورد حمايت قرار نمي دهند.

وي كه از سال 85 به عضويت تيم ملي تكواندو بانوان درآمده است 26 سال سن دارد و از سن چهارسالگي رشته تكواندو را آغاز كرده است.

مهسا مرداني دارنده اولين مدال جهاني تكواندو بانوان در بخش پومسه مسابقات سال 2008 تركيه است.

اين دانشجوي كارشناسي ارشد آسيب شناسي ورزشي تاكنون 14 مدال برون مرزي جهاني، آسيايي و المپيك دانشجويان جهان را به دست آورده و مدال آورترين ورزشكار رشته تكواندو است.

بانوي پومسه كار موفقيت هاي خود را مديون خانواده به ويژه برادر و خواهرش كه مربي وي است مي داند.

مرداني درباره خاطرات خود در اولين تجربه حضورش در ميادين بين المللي و مسابقات جهاني گفت: شب قبل از مسابقات شيشه در پايم رفت و پارگي عميق ايجاد كرد كه مسابقه را برايم سخت كرده بود اما با نهايت تلاش موفق به كسب مدال برنز جهاني شدم.

وي تصريح كرد: حجاب زنان ورزشكار ايراني توسط كشورهاي غربي به تمسخر گرفته مي شود اما بانوان تكواندوكار ايران در همه مسابقات برون مرزي با حجاب كامل حضور يافتند.

اين بانوي پومسه كار درباره تاثير حجاب ايرانيان بر بانوان ورزشكار ديگر كشورها عنوان كرد: در يك دوره از مسابقات، بانوان مالزي در نخستين روز مسابقات بدون حجاب شركت كردند اما با ديدن حجاب بانوان ايراني، روزهاي آينده را با حجاب ظاهر شدند كه مي توان آن را از تاثيرات حجاب بانوان ايران بر آنها دانست.

وي با ابراز تاسف از اينكه اسپانسرهايي براي ورزش بانوان وجود ندارد، تصريح كرد: امسال با حمايت هيات تكواندو استان اصفهان در مسابقات ليگ شركت كرديم كه بار مالي زياد براي اين هيات داشت.

مرداني درخصوص منافات نداشتن ورزش،‌ زندگي خانوادگي و تحصيل گفت: يك فرد بايد در تمام ابعاد روحي، ‌مذهبي، فعاليت هاي اجتماعي، تفريحات سالم و مسائل علمي خود را ارتقا دهد.

وي ادامه داد: با تلاش مضاعف مي توان در تمام اين عرصه ها حرف اول را زد و از همه جهات به پيشرفت هاي خوب دست يافت.

اين تكواندوكار اظهار كرد: در بعد ورزشي، اعتماد به نفس براي ورزشكار حاصل مي شود كه مي تواند حامي فرد در ابعاد ديگر زندگي باشد.

وي درباره تصور برخي نسبت به خشن بودن رشته هاي رزمي گفت: ورزش هاي رزمي به درستي تعريف نشده اند و اين رشته ها همان فعاليت ها و حركات روزمره را تنها با شتاب، سرعت و قدرت بيشتري اجرا مي كند.

مرداني با تاكيد بر سودمند و آرامش بخش بودن رشته هاي رزمي، ‌ايمان قوي، توكل به خدا، اعتماد به نفس، آرامش، خضوع و ارتقاء سطح جسمي و روحي را از رهاوردهاي رشته تكواندو برشمرد.

ت / 7131/ 607