۱۹ اسفند ۱۳۹۲، ۱۴:۵۸
کد خبر: 81081172
T T
۰ نفر
800 میلیارد تومان خط اعتباری برای حمایت ازشركتهای دانش بنیان ایجاد می شود

تهران - ایرنا - معاون توسعه، مدیریت و منابع معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: تا پایان سال 92 ، 800 میلیارد تومان خط اعتباری برای تامین شركتهای دانش بنیان ایجاد می شود.

به گزارش خبرنگار علمی ایرنا، علیرضا دلیری بعدازظهر دوشنبه در مراسم امضای تفاهمنامه میان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و بانك صنعت و معدن افزود: یكی از موارد مهم در اقتصاد مقاومتی عملیاتی كردن اقتصاد دانش بنیان است و تامین منابع مالی نقش اصلی را در این زمینه بازی می كند.

وی ادامه داد:در گذشته به دلیل ریسك بالای سرمایه گذاری در شركت های دانش بنیان بانك ها تمایلی به سرمایه گذاری نداشتند.

دلیری گفت : با اینكه در سال 93 برای صندوق نو آوری و شكوفایی 600 میلیارد تومان تامین اعتبار شده است اما اعتقاد معاونت بر این است كه این میزان بر اساس وضعیت بودجه ای دولت تعیین شده است لذا معاونت بحث تامین خط اعتباری برای شركت های دانش بنیان را از محل منابع توسعه ملی در نزد بانك ها در پیش گرفته است .

وی اظهار داشت : در نخستین گام خط اعتباری 200 میلیارد تومانی در نزد بانك كشاورزی ایجاد و از آنجا كه بیشتر شركت های دانش بنیان صنعتی هستند به منظور حمایت از تجاری سازی دستاوردهای فناورانه و توانمند سازی شركت های دانش بنیان این بخش طی تفاهمنامه با بانك صنعت و معدن امروز خط اعتباری 400 میلیارد تومانی برای تامین شركت دانش بنیان امضا شد.

وی با بیان اینكه با موافقت بانك یك درصد سود تسهیلات كاهش پیدا كرده است گفت : بررسی طرح های دانش بنیان در بخش صنعت در یك كارگروه خاص و تخصصی انجام خواهد شد.

امروز تفاهمنامه میان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و بانك صنعت و معدن در محل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به امضا رسید.

علمی (3)**1746**1599
۰ نفر