۱۵ اسفند ۱۳۹۲، ۱۹:۴۳
کد خبر: 81075593
T T
۰ نفر
دانشگاه آزاد اسلامي واحد فيروزكوه از ضعف كانون هاي فرهنگي و هنري رنج مي برد

فيروزكوه- ايرنا- سرپرست دفتر فرهنگ اسلامي دانشگاه آزاد اسلامي واحد فيروزكوه گفت: كمرنگ بودن فعاليت هاي فرهنگي و هنري در واحد فيروزكوه معضلي اساسي فراروي پويايي و فعاليت آن است.

به گزارش ايرنا، 'مهدي سالاريه' روز پنجشنبه در نخستين گردهمايي فعالان فرهنگي و اجتماعي دانشگاه آزاد اسلامي واحد فيروزكوه در مجتمع فرهنگي- تفريحي 'ميلاد' اين شهر اظهاركرد: فرهنگ مهمترين بخش از زندگي امروز جامعه بشري را تشكيل مي دهد.

وي گفت: آنچه در محيط هاي آكادميك بيش از كسب مدارج علمي و مدارك دانشگاهي اهميت دارد، دستيابي به اخلاق اسلامي است.

سالاريه افزود: در اين راستا دفتر فرهنگ اسلامي رسالت ويژه اي دارد، اما مسلماً به تنهايي نمي تواند كاري از پيش ببرد و به همفكري و ياري آحاد اساتيد، دانشجويان و پرسنل دانشگاه نياز دارد.

وي تصريح كرد: متاسفانه فاصله اي بين مجموعه دانشگاه و اين نهاد فرهنگي ايجاد شده و نيازمند وحدت رويه هستيم.

سرپرست دفتر فرهنگ اسلامي دانشگاه آزاد اسلامي واحد فيروزكوه بيان كرد: اين در حالي است كه امروز دانشگاه آزاد اسلامي واحد فيروزكوه يك كانون دانشجويي فعال ندارد، مجلات دانشجويي آن تعطيل است و در عرصه هايي نظير شعر و تئاتر حرفي براي گفتن ندارد.

وي با اشاره به بيانات مقام معظم رهبري كه 'فضاي دانشگاه بايد به گونه اي باشد كه دانشجو و دانشگاهي انتقاد سازنده داشته باشند، پرسش كنند و پاسخ مناسب دريافت كنند'، ادامه داد: جاي كرسي هاي آزاد انديشي در دانشگاه خالي است و اين هنر دفتر فرهنگ اسلامي است تا اين فضا را تقويت كند.

سالاريه با بيان اينكه روح دانشگاه وابسته به دفتر فرهنگ اسلامي آن است، ابراز اميدواري كرد؛ آحاد اساتيد، دانشجويان و كاركنان با حضور در عرصه هاي مختلف دفتر فرهنگ اسلامي، دانشگاهي فعال و پويا بسازند.

در ادامه جلسه، رييس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان فيروزكوه گفت: در تعريف فرهنگ همواره اذهان عمومي به سمت مجموعه كنش ها، واكنش ها، بايدها و نبايدهاي جامعه مي رود كه تا بخواهيم آنها را تفسير كنيم از اصل مطلب غافل مي شويم.

'بهزاد نجفي' تصريح كرد: فرهنگ عبارت از هر چيزي است كه در جامعه مصداق دارد و بخصوص در محيط هاي دانشگاهي از اهميت خاص خود برخوردار است.

وي با انتقاد از نبود يك فصلنامه فرهنگي در اين واحد دانشگاهي، تاكيد كرد: در تمامي مسائل فرهنگي بايد بيانات و منويات مقام معظم رهبري را فصل الخطاب قرار دهيم.

اين جلسه با سخنراني مسؤول كانون هاي دانشجويي شعر و تئاتر، مدير گروه معارف و عضو هيأت علمي گروه رياضيات اين واحد دانشگاهي و بيان مسائل و مشكلات دفتر فرهنگ اسلامي و بيان ديدگاه ها و نقطه نظرات ادامه يافت.

تهرام/8142/1457/
۰ نفر