۱۵ اسفند ۱۳۹۲، ۱۷:۳۰
کد خبر: 81075435
T T
۰ نفر

كاهش تدریجی آلودگی هوای تهران با توزیع بنزین پاك

۱۵ اسفند ۱۳۹۲، ۱۷:۳۰
کد خبر: 81075435
كاهش تدریجی آلودگی هوای تهران با توزیع بنزین پاك

تهران - ایرنا - عضو كمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: با عرضه روزانه ١٣ میلیون لیتر بنزین پاك در سه كلانشهر كشور، نمودارهای سازمان كنترل كیفیت هوا كاهش تدریجی آلودگی هوا را نشان می دهد.

به گزارش ایرنا از شبكه اطلاع رسانی نفت و انرژی(شانا)، «احمد دنیا مالی» توزیع بنزین پاك در تهران و دیگر كلانشهرها را از اقدام های مثبت وزارت نفت برای كاهش آلودگی هوا برشمرد و افزود: روزانه میزان زیادی سوخت در كارخانه ها، شركت های تولیدی و صنایع بزرگ و كوچك سوزانده و در هوا منتشر می شود.

وی گفت: بنابراین در صورتیكه اقدام های لازم برای كاهش آلایندگی این سوخت ها انجام نشود، آینده خوبی در انتظار نیست و دیگر كلانشهر تهران نیز جای مناسبی برای زندگی نخواهد بود، ضمن آنكه همه سازمان های مربوطه برای كاهش آلودگی هوا باید تلاش كنند.

دنیا مالی تصریح كرد، وزارت نفت با توزیع سوخت پاك نخستین گام را در این زمینه برداشت و در چند هفته گذشته همزمان با توزیع این سوخت، نمودارهای سازمان كنترل كیفیت هوا تغییرات آرامی را در زمینه پاك تر شدن هوای تهران نشان می دهد.

عضو كمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران پیشتر گفته بود، بر اساس آمارهای گذشته در كل سال شهر تهران سه روز هوای پاك داشتیم كه این موجب نگرانی مردم شده بود، اما در ١١ ماه گذشته، ١٩٠ روز هوای سالم داشتیم.

به گفته وی، استاندارد سلامت «١٠٠ پی پی ام» و هوای پاك «٥٠ پی پی ام» است كه به طور عمده آلودگی هوا بین ٥٠ تا ١٠٠ پی پی ام را هوای سالم قلمداد می كنیم، اما باید به دنبال بهبود این شرایط باشیم.



** توزیع بنزین پاك، یكی از راه های كاهش آلودگی هواست

عضو كمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با بیان اینكه اكنون بنزین «یورو ٤» در همه جایگاه های سوخت تهران و كرج عرضه می شود، افزود: توزیع سوخت پاك یكی از «مُسكن ها» برای كاهش آلودگی هواست كه به موازات آن باید اقدام های تكمیلی در دیگر بخش ها نیز انجام شود.

وی ادامه داد: هر چند توزیع بنزین پاك در پاك شدن هوا موثر است اما باید در نظر داشت كه بنزین به تنهایی هوا را پاك نمی كند، بلكه باید با توسعه حمل و نقل عمومی، استاندارد سازی تولید خودروها برای استفاده از سوخت «یورو ٤» و فرهنگ سازی مدیریت مصرف سوخت اقدام های تكمیلی در این زمینه انجام شود.

دنیا مالی تصریح كرد، با هماهنگی و انجام اقدام های یكپارچه می توانیم هوای خوبی در شهر تهران و دیگر كلانشهرها داشته باشیم.

وی با تاكید بر ضرورت توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی برای كاهش آلودگی هوا گفت: در سال آینده همزمان با اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها و افزایش قیمت ها، مردم برای كاهش هزینه های خود استفاده بیشتری از سامانه حمل و نقل عمومی خواهند كرد.

اقتصام(1) ** 9186 ** 1071
۰ نفر