۱۵ اسفند ۱۳۹۲، ۱۷:۲۴
کد خبر: 81075419
T T
۰ نفر
ورزشكاران در رفتارهای نیكو از دیگران پیشی گیرند

تهران-ایرنا-معاون وزیر ورزش و جوانان گفت:انتظار می رود ورزشكاران در رفتارهای پسندیده بیش از دیگران اهتمام بورزند.

به گزارش خبرنگار ایرنا عبدالحمید احمدی در هفتمین همایش فرزندان آفتاب با موضوع معرفی مدیر مربی و ورزشكار برتر اخلاق در كشور افزود: ورزش به عنوان پدیده ای فرهنگی و فرابخشی دیده می شود كه درجوامع امروز در ابعاد مختلف اجتماعی ، سیاسی و اقتصادی هم متاثر از ورزش است.

احمدی گفت: ورزش دارای زیبایی های بی نظیری است اما دراین پدیده مسائلی وجود دارد كه می تواند این زیبایی را جذابتر و مباحث اخلاقی را نمایان تر كند.

وی در ادامه خاطر نشان كرد:مردم ورزش را پدیده ای كه همواره در آن جوانمردی وجود دارد به عنوان الگوی خود می شناسند و شاید هیچ پدیده دیگری در این باره نتواند با ورزش برابری و رقابت كند و وقتی چنین انتظاری به وجود می آید، مسوولیت فعالان عرصه ورزش دشوار تر می شود.

احمدی با بیان اینكه ورزش حرفه ای كه از آن به عنوان یك صنعت نام برده می شود، شهرت ،پول و پیروزی را به دنبال دارد،اظها داشت: اما در میدانی كه هدف فقط این موارد باشد این پرسش مطرح می شود كه آیا مجالی برای سجایای اخلاقی خواهد ماند؟ و این موضوع مهمی است كه باید به آن توجه كرد.

وی خاطر نشان كرد:رقابت های غیر منصفانه تهدیدی برای ورزش محسوب می شود و برای فراگیر كردن اخلاق در ورزش همه افراد و گروه های مرتبط با آن مسوول هستند.

احمدی ملاك برترین های اخلاق را رعایت منش پهلوانی، مشاركت در فعالیت های فرهنگی و اجتماعی، پایبندی به هنجارهای ایرانی- اسلامی ، محبوبیت قانونمداری دانست.

این مراسم با حضور ورزیر ورزش و جوانان ، برخی از معاونان وزارتخانه ، شماری از رئیسان فدراسیون ها ورزشی و جمعی از ورزشكاران در مركز همایش های بین المللی صداو سیما در حال برگزاری است.

ورزشی**9250**7537**1599
۰ نفر