۱۲ اسفند ۱۳۹۲، ۱۸:۲۹
کد خبر: 81070478
T T
۰ نفر
معاون دبيركل حزب الله لبنان:طرح« جان كري»براي فلسطين مردود است

بيروت – ايرنا – شيخ « نعيم قاسم» معاون دبيركل حزب الله لبنان تاكيد كرد كه طرح « جان كري» وزير امور خارجه آمريكا براي حل مسئله فلسطين، خطرناك و مردود است.

به گزارش ايرنا به نقل از بيانيه حزب الله ، شيخ نعيم قاسم روز دوشنبه در ديدار با يك هيات اردني خاطرنشان كرد كه طرح جان كري به اشغالگري صهيونيست ها دربيشتر اراضي فلسطيني مشروعيت مي بخشد و ملت فلسطين را در اردوگاه هاي پناهندگي محاصره مي كند.

وي با بيان اينكه طرح وزير خارجه آمريكا ، اردن را به سرزمين جايگزين تبديل مي كند، گفت كه نيروهاي مردمي و مقاومت فلسطين بايد يكپارچه و يكصدا بر حق بازگشت پناهندگان به فلسطين، ،آزادي فلسطين و رد سرزمين جايگزين تاكيد و پافشاري كنند.

يك هيات اردني به رياست « ناهض حتر» نويسنده و سياستمدار اردني و برخي مسئولان جريان هاي ملي ، قومي و چپ گراي اردن در بيروت با معاون دبيركل حزب الله لبنان ديدار كردند.

دراين ديدار مسائل و تحولات جهان عرب و بويژه حمله دشمنانه استكبار به طرق مختلف به محور مقاومت بررسي شد.

شيخ نعيم قاسم اظهار داشت: اسراييل به كمك آمريكا درصدد ايجاد هرج و مرج و فتنه در كشورهاي مختلف عربي است تا ما را از قضيه محوري يعني فلسطين و خطرهاي صهيونيست ها براي منطقه غافل كند و متاسفانه بيشتر حاكمان كشورهاي عربي خطراسراييل را فراموش كرده و به مسائل بي ارزش محلي و اختلافاتي كه تنها به طرح هاي تجاوزكارانه و اشغالگري اين رژيم خدمت مي كند، سرگرم هستند.

وي اظهار داشت: خوشبختانه نيروهاي مقاوم و ثابت قدم فلش قطب نماي درگيري ها را همواره به سوي اسراييل باز مي گردانند.

معاون دبيركل حزب الله از تصميم نمايندگان مجلس اردن براي اخراج سفير اسراييل تجليل كرد و گفت كه انتظار مي رود مجلس اردن براي لغو عادي سازي روابط با اسراييل و رد طرح اردن سرزمين جايگزين براي فلسطيني ها تلاش كند.

اعضاي هيات اردني نيز با تاكيد به اينكه هدف از سفر به لبنان اعلام حمايت از محور مقاومت يعني حزب الله، سوريه و ايران است، خاطرنشان كردند كه در مقابل طرح جان كري براي فلسطين، مقاومت و آن را رد مي كنند.

هياتي اردني هدف از اين طرح را حل و فصل قضيه فلسطين به ضرر ملت فلسطين و محروم كردن آن از حقوق مشروع و مصوب در قطعنامه هاي بين المللي دانست و تاكيد كرد كه اين طرح همچنين سرزمين و هويت اردن را تهديد مي كند.

اعضاي اين هيات اظهار داشتند كه اين طرح ضد ملت هاي فلسطين و اردن و همسوي با راهبردهاي اسراييل براي تكه تكه كردن كشورهاي منطقه و تشكيل دولت هاي كوچك طايفه اي بدون قدرت است.

ناهض حتر نيز در اين ديدار بر ضرورت تحقق حقوق ملت فلسطين بويژه بازگشت پناهجويان مقيم كشورهاي مختلف به فلسطين تاكيد كرد.

خاورم ** 1324